#
#
اخبار اقتصادی بورس

بزرگ‌ترین زلزله در بازار بورس چین در یک روز

بزرگ‌ترین زلزله در بازار بورس چین در یک روز
کد: 15520   تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۰

سهام چین امروز (صبح روز سه‌شنبه) سقوط شدیدی را تجربه کرد. دیگر بازارهای آسیایی نیز به دنبال کاهش قیمت نفت، سقوط کردند.

 به گزارش TSEpress و به نقل از صدای اقتصاد شاخص شانگهای چین به عنوان اصلی‌ترین شاخص اقتصادی در این کشور با 6.4درصد کاهش روی 2749.79 واحد بسته شد.

از هشتم ژانویه تا کنون این بزرگ‌ترین کاهش یک‌روزه این شاخص بوده‌است. نظامی که از آغاز سال جاری اجرایی شد برای ایجاد ناآرامی در بازار مورد سرزنش قرار گرفت این در حالی است که بنا بود نظام جدید نوسانات بازار معاملاتی را متوقف کند.

شاخص شانگهای برای نخستین بار از دسامبر 2014 تا کنون زیر 2800 واحد بسته شد. اکنون این شاخص نسبت به روزهای اوج خود 47درصد پایین‌تر است.

سرمایه‌گذاران در مورد فرار کلان سرمایه‌ها از چین نگران هستند و چراغ‌های امید در آستانه آغاز سال قمری جدید چین در هفتم فوریه یکی‌یکی خاموش می‌شود. استیون ونگ رئیس شرکتی به اسم ری‌اورینت درهنگ‌کنگ می‌گوید: «مردم به دنبال حمایت 2500واحدی هستند.»

همراه با کاهش بیشتر قیمت نفت این نگرانی‌ها هر لحظه تشدید می‌شود. سرمایه‌گذاران هر روز بیشتر در مورد اقتصاد چین نگران می‌شوند. برنامه‌های فدرال رزرو امریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره نیز نگرانی‌هایی را در این زمینه ایجاد می‌کند. به هر حال این بازار نفت است که افسار بازار جهانی را در دست گرفته‌است.شاخص نزدک چین با 7.8درصد کاهش به 399102 واحد و شاخص شنزن با 7.12درصد کاهش به 399106 واحد رسید. بخش انرژی نیز در هنگ‌کنگ ریزش 5.8درصدی داشته‌است. سهام نیکی نیز به طور متوسط 2.4درصد کاهش یافته‌است.

تحلیل‌گران معتقدند نوسانات بازار نفت مانع بازگشت اعتماد و اطمینان به بازار جهانی شده‌است. نفت برنت حوزه دریای شمال با 2.6درصد کاهش به 29.72دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است. این شاخص نفتی از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون 20درصد کاهش ارزش را تجربه کرده‌است.

نکته جالب توجه این است که خطوط هواپیمایی که معمولاً از کاهش قیمت نفت سود می‌برند نیز این بار در حال ضرر کردن هستند. تمامی شرکت‌های هواپیمایی چین نیز ریزش سهام خود را تجربه می‌کنند.

تحلیل‌گران بر این باورند که نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان روی تأثیرات مثبت و منفعت‌های کاهش قیمت نفت سایه انداخته‌است.

بازار سهام ژاپن نیز تحت فشار قرار گرفته و بخش عمده آن از ارز این کشور ناشی شده‌است.

در کل می‌توان گفت که در بازارهای آسیایی هیچ بازاری به اندازه چین از ضررها آسیب ندیده‌است. تقریباً تمامی شاخص‌ها در این کشور دچار مشکل شده‌اند.

منبع: مارکت‌واچ

بورس چین   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر