۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بلاتکلیفی 15 هزار مشتری اضافی وام 25 میلیونی خودرو

بلاتکلیفی 15 هزار مشتری اضافی وام 25 میلیونی خودرو
کد: 13518   تاریخ انتشار :۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۳

تحویل خودروهای تسهیلاتی در حالی از مدتی پیش آغاز شده که هنوز تکلیف ثبت‌نام‌کنندگان مازاد در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی مشخص نبوده و این دسته از مشتریان فعلا تکلیف خود را نمی‌دانند.

 به گزارش TSEpress و به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی که از سوی دولت و برای خروج بازار خودرو از رکود به اجرا درآمد، 125 هزار نفر موفق به ثبت‌نام در طرح موردنظر شدند تا انبارهای خودروسازان خالی شود روند تولید به روال عادی برگردد. این در حالی بود که طبق توافق بانک مرکزی و خودروسازان، تنها باید 110 هزار خودرو در طرح تسهیلات 25 میلیونی به فروش می‌رسید. به گفته مسوولان بانک مرکزی، از ابتدا قرار بوده تنها 100 هزار دستگاه خودرو در طرح موردنظر به فروش برسد، اما در ادامه 10 هزار سهمیه دیگر نیز اضافه شده تا سهمیه خودروسازان (برای فروش تسهیلاتی) به 110 هزار دستگاه برسد. با این حال، در نهایت اعلام شد که حدود 125 هزار نفر در طرح تسهیلات 25 میلیونی خودرو شرکت کرده‌اند، آن هم در شرایطی که بانک مرکزی تاکید دارد تنها 110 هزار فقره از تسهیلات موردنظر را در اختیار خودروسازان قرار خواهد داد.

در این شرایط، مشخص نیست 15 هزار نفری که اضافه بر سازمان ثبت‌نام شده‌اند، تکلیف شان چیست و آیا به آنها نیز خودرو تسهیلاتی تعلق می‌گیرد یا اینکه ثبت‌نام شان ملغی خواهد شد. هرچند خودروسازان هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند، اما به گفته برخی از نمایندگی‌های آنها، فعلا هیچ دستوری مبنی‌بر پس دادن پول 15 هزار نفر مشتری بلاتکلیف، صادر نشده است. با این حساب یک احتمال این است که خودروسازان قصد دارند با استفاده از منابع داخلی خود، به این دسته از مشتریان نیز خودرو تسهیلاتی تحویل داده یا اینکه بانک مرکزی را راضی به تامین اعتبار برای آنها کنند. البته احتمال دیگر نیز این است که خودروسازان پس از مدتی پول 15 هزار مشتری بلاتکلیف را پس بدهند و در این صورت مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این دسته از مشتریان باشد.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70