۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بنزین یورو ٤ نقش موثری در کاهش آلودگی هوای تهران داشته است

بنزین یورو ٤ نقش موثری در کاهش آلودگی هوای تهران داشته است
کد: 1641   تاریخ انتشار :۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۸

  • توزیع بنزین یورو ٤ و حذف بنزین پتروشیمی از اقدامهای مهم وزارت نفت است که موجب کاهش آلودگی هوای بسیاری از کلانشهرها از جمله تهران شده است.
  • به  گزارش TSEpress  به نقل از  شانا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز یکشنبه (٢٨- دیماه) در همایش "دوباره آسمان آبی" که به مناسبت ٢٩ دیماه، روز ملی هوای پاک در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: اگر چه تنها ١٦ ماه از آغاز کار دولت یازدهم گذشته، اما با اقدامهای صورت گرفته، تا امروز نتایج قابل قبولی در بهبود کیفیت هوا بدست آورده ایم. معصومه ابتکار افزود: برنامه کاهش آلودگی هوا، برنامه ای شتاب زده نیست، بلکه باید تلاش کرد تا در دراز مدت نتیجه مطلوبی بدست آید. وی تصریح کرد: نباید هیچگاه انتظار داشت که مشکل آلودگی هوا یک شبه حل شود، بلکه شرط این امر، زمانبر است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با همکاری و هماهنگی ١٦ دستگاه اجرایی،برنامه های خود را اجرا می کند و هر شهر نیز بر اساس توانمندیهای خاص خود، اجرای این برنامه ها را در دستور کار قرار داده است. ابتکار به اقدام موثر وزارت نفت برای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: حذف بنزین پتروشیمی و توزیع سوخت استاندارد یورو ٤، از جمله اقدامهای اساسی است که بوسیله وزارت نفت انجام شد و بواسطه آن میزان بنزن و گوگرد موجود در هوا به نحو قابل توجهی کاهش یافته است. وی افزود: کاهش میزان گوگرد گازوئیل عرضه شده از ٧ هزار قسمت در میلیون به ١٥٠ قسمت در میلیون از دیگر اقدامهای موثر در زمینه کاهش آلودگی هواست. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که ارتقا و بهبود کیفیت سوخت همچنان از اهداف مورد نظر سازمان محیط زیست است که در این زمینه برای بهبود سوخت نیروگاهها نیز تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروهای داخلی با استاندارد یورو ٤ تولید می‌شوند که این امر از مهرماه امسال آغاز شده است. وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بدون هیچ گونه مماشاتی نسبت به رعایت این استانداردها (یورو٤) بر عملکرد خودروسازان نظارت دارد، البته این سازمان نسبت به توقف شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو ٤ مصمم است. ابتکار با اشاره به این که ستاد سوخت و خودرو نیز درصدد از رده خارج کردن خوردوهای فرسوده هستند و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، گفت: با همکاری وزارت کشور، ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه خواهد یافت. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که صنایع بزرگ آلاینده قطعا اخطار خواهند گرفت و این سازمان با آنها مماشات نخواهد کرد، افزود :صنایع بزرگ کشور ملزم به ارائه گزارش خروجیهای خود هستند و سازمان محیط زیست به آنها اعلام کرده خروجیهای خود را به صورت آنلاین پایش کنند و این سازمان نظارت کافی بر آنها خواهد داشت. وی ادامه داد: شاید فرصتی به برخی از صنایع داده شود، اما اگر در زمان تعیین شده رفع نقص نکنند و همکاری لازم با سازمان محیط زیست را نداشته باشند قطعا اخطار دریافت خواهند کرد. ابتکار تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های دوره ای برای پایش صنایع، بازرسیهای شبانه برای پایش صنایع در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که موضوع گرد و غبار یکی دیگر از مولفه‌های غیرقابل انکار در آلودگی هوا است که برای رفع آن گامهای موثری برداشته شده است، تصریح کرد: همواره در طول سال شاهد ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به غرب کشور هستیم که برای این موضوع برنامه ملی و استانی مدونی برای مقابله با گرد و غبار تنظیم شده است. ابتکار تاکید کرد: همراهی و مشارکت مردم کلید موفقیت برنامه‌های کاهش آلودگی هواست.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70