۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تحرک زیرپوستی خریداران دربورس ادامه دارد

تحرک زیرپوستی خریداران دربورس ادامه دارد
کد: 6137   تاریخ انتشار :۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲

به گزارش TSEpress  و به نقل از فارس، شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 31 خردادماه جاری با افت 25 واحدی رقم 63 هزار و 10 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با افت 10 واحدی به عدد 26 هزار و 504 واحد رسید.

همچنین شاخص بازار اول بورس با کاهش 9 واحدی رقم 45 هزار و 798 واحد را تجربه کرد، در حالی که شاخص بازار دوم با 109 واحد کاهش رقم 133 هزار 174 واحد را برای خود ثبت کرد.

براساس این گزارش شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در این روز بدون تغییر عدد 703 واحد را برای خود نگه داشت.

براساس گزارش فارس، ارزش کل معاملات سهام و دارایی‌های مالی قابل معامله در بورس امروز به بیش از 211 میلیارد و 600 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 317 میلیون و 431 هزار و 786 سهم و اوراق مالی در 33 هزار و 982 دفعه خریدوفروش بود.

طی معاملات امروز 3 نماد معاملاتی «پارسان، همراه و فارس» به ترتیب با 31، 12 و 11 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در افت شاخص کل بورس برجای گذاشتند. در بازار امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی جابربن حیان، بیمه ملت، کارخانجات تولیدی شهید قندی، سایپا شیشه، داروسازی روزدارو، پارس سویچ، بیمه دی و افرا نت از سوی ناظر بازار بازگشایی شدند. در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های دارویی لقمان، قند لرستان، قند مرودشت متوقف شدند.

گفتنی است بازار فرابورس امروز شاهد پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و 726 میلیون و 335 هزار و 876 برگه سهام شرکت در شرف تأسیس بیمه تجارت نو بود. تعداد سهام قابل عرضه در این پذیره‌نویسی یک میلیارد و 750 میلیون سهم برای عرضه عموم به قیمت پذیره‌نویسی هر سهم 500 ریال تخصیص داده شده بود که 24 میلیون سهم از آن در پایان معاملات امروز در سامانه معاملات باقی ماند. شرکت بین‌المللی عمران رضوی با 10 درصد و شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان (متعلق به بانک تجارت) با 20 درصد از این سهم با عنوان مؤسسان اولیه آن به شمار می‌روند.

در بازار امروز همچنین نماد معاملاتی بانک ملت درحالی در روند متعادلی به کار خود پایان داد که موضوع افزایش سرمایه این بانک در آستانه برگزاری مجمع عادی سهامداران آن به افزایش انگیزه خرید از سوی حقیقی ها انجامیده است.

به گزارش فارس با پایان برخی عرضه‌های سهام از سوی صندوق‌ها و نهادهای عمومی با هدف تسویه مطالبات ذی‌نفعان خود به نظر می‌رسد، بازار از فردا شرایط بهتری را با نوسانی شدن قیمت‌ها در تابلوی معاملات تجربه کنند. در عین حال پر حجم شدن آرام برخی نمادهای معاملاتی می‌تواند این انگیزه را برای بازار ایجاد کند که هم‌سو با افزایش خوش‌بینی‌ها در فضای سیاست بین‌المللی کشور و در عین حال داغ‌تر شدن فصل مجامع، رویکرد مثبتی برای بازار سهام در روزهای آینده پدید آید.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70