۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ترمز رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا کشیده شد

ترمز رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا کشیده شد
کد: 12582   تاریخ انتشار :۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

اقتصاد بریتانیا به دنبال ضعف تجارت‌های خارجی رو به افول می‌رود. این مسئله امید جورج اوزبورن برای بودجه آینده از طریق مالیات سنگین را به باد داد.

 به گزارش TSEpress   به نقل از صدای اقتصاد آمار و اطلاعاتی که به صورت رسمی از دولت به دست آمده‌است کاهش رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال جاری برای بریتانیا را نشان می‌دهد. با این اطلاعات، صدراعظم آخرین امید خود را نیز از دست داد چرا که به گفته آژانس فیچ‌ریتینگ اوزبورن برای تراز کردن بودجه به رشد اقتصادی تکیه کرده بود.

اما آژانس رتبه‌سنجی رقیب آن که مودی نام دارد این کاهش را اندکی ملایم‌تر برآورد کرده‌است. مودی اظهار کرده‌است که احتمالاً صدراعظم تا پایان این دهه به مشکل کسری بودجه برنمی‌خورد.

دولت بریتانیا سعی دارد اقتصاد را به وضعیت متعادلی برساند و از تکیه بر هزینه‌های مصرف‌کننده خارج کند. اما اقتصاددانان اشاره کرده‌اند که تصویر ضعیف از تجارت برابر با افزایش واردات خواهد بود.البته جزئیات ارقام و اطلاعات تولید ناخالص داخلی حاوی اخبار بدی برای اوزبورن بود. طبق این آمار، رشد در سه ماهه سوم سال جاری بسیاری کمتر از سه ماهه دوم بود. فاصله میان صادرات و واردات نیز بسیار زیاد است و شکاف عمیقی را نشان می‌دهد.

واردات سریع‌ترین رشد را در یک دهه گذشته داشته و در عرضه سه ماهه گذشته 5.5درصد رشد داشته‌است در حالی‌که صادرات تنها 0.9درصد رشد کرده‌است.

آمارهای مربوط به تولید ناخالص داخلی بریتانیا نشان می‌دهد تولید کارخانه‌ای کاهش 0.4درصدی در سه ماهه آخر سال 2015 داشه‌است و این ثابت می‌کند که بخش خدمات کارخانه‌ای دچار بحران اقتصادی و رکود شده‌است. این مسئله به کارخانه‌داران بریتانیایی نشان می‌دهد که تقاضای خارجی برای آن‌ها از بین رفته‌است.

بخشی از این مشکلات به دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی به ویژه اقتصاد چین و دیگر بازارهای نوظهور است.

به این ترتیب در حال حاضر هزینه‌های مصرف‌کننده تنها محرک اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

منبع: گاردین

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.