۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تغییر شبانه قیمت مواد پتروشیمی

تغییر شبانه قیمت مواد پتروشیمی
کد: 2897   تاریخ انتشار :۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۷

چکیده: قیمت پایه محصولات پتروشیمی که در ابتدای هر ماه از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به بورس کالای ایران اعلام می‌شود، در ابتدای این ماه نیز طبق روال گذشته اعلام شد و قیمت عمده کالاهای پتروشیمی کاهش یافت.

 به گزارش TSEpress به نقل از خبرگزاری فارس قیمت پایه محصولات پتروشیمی که در ابتدای هر ماه از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به بورس کالای ایران اعلام می شود، در ابتدای این ماه نیز طبق روال گذشته اعلام شد و قیمت عمده کالاهای پتروشیمی کاهش یافت. اما در کمال حیرت، روز گذشته به یکباره قیمت پایه محصولات تغییر کرد تا فعالان بازار و معامله گران بورس دچار سر در گمی شوند. وحید کیانی رئیس امور هماهنگی و نظارت بر تنظیم بازار دفتر صنایع تکمیلی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در این باره می گوید: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به اینکه تعداد محدودی از مجتمع های پتروشیمی به دلیل نبود تقاضا در بورس کالا اقدام به فروش محصولات خود خارج از بورس کرده بودند، قیمت های اعلامی در روز چهارشنبه هفته گذشته (29 بهمن) را تعدیل کرده بود تا قیمت های بورس با بازار آزاد همسو شده و پتروشیمی ها از عرضه خارج از بورس امتناع کنند. وی در ادامه می گوید: اما تعدیل سازی قیمت ها با اعتراض برخی از مجتمع ها و خریدارانی که محصولات را با قیمت هایی بالاتر در هفته های گذشته خریداری کرده بودند، مواجه شد و به این ترتیب سعی کردیم تا فرمول قیمت گذاری را به مانند گذشته رعایت کنیم. از این رو قیمت های اعلامی در روز گذشته (دوشنبه هفته جاری) براساس فرمول ماه های قبل و به صورت میانگین یک ماهه قیمت ها در بازارهای جهانی استخراج شده و دوباره در سایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی درج شده است. رئیس امور هماهنگی و نظارت بر تنظیم بازار دفتر صنایع تکمیلی پتروشیمی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر چه در حال حاضر قیمت ها تغییر کرده و دوباره با اندکی افزایش اعلام شد، اما از این پس شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصمیم دارد که قیمت های پایه را با بازه 15 روزه به بورس کالا اعلام کند. وی همچنین در ادامه یادآور شد: بازه بعدی برای اعلام قیمت های پایه محصولات پتروشیمی پانزدهم اسفندماه و براساس میانگین 15 روزه قیمت ها در بازارهای جهانی است.
.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70