۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
تحلیل ها

تقابل سود و نقدینگی گروه خودرو از نگاه تکنیکال

تقابل سود و نقدینگی گروه خودرو از نگاه تکنیکال
کد: 6322   تاریخ انتشار :۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۰

 به گزارش TSEpress به نقل از اقتصاد نیوز   گروه خودرو به عنوان یکی از گروه های پیشتاز در صعودهای اخیر که در جهت ورود جریان نقدینگی وایجاد اطمینان به بازار سرمایه شناخته شده است و این روزها مورد توجه دو دسته از سرمایه گذاران است.
به گزارش اقتصادنیوز، گروه خودرو به عنوان یکی از گروه های پیشتاز در صعودهای اخیر که در جهت ورود جریان نقدینگی وایجاد اطمینان به بازار سرمایه شناخته شده است و این روزها مورد توجه دو دسته از سرمایه گذاران است. دسته اول سرمایه گذارانی که قصد ورود به آن در قیمتی مناسب را دارند. دسته دوم سرمایه گذارانی که انتظار شناسایی سود در بالاترین قیمت موج اخیر را دارند. میثم مقدم در تحلیل تکنیکال از صنعت خودرو  بررسی کرده است که همانطور که در شاخص گروه پیداست محدوده 13128 – 12919 به منزله مقاومت تلقی شده و این مقاومت همزمان با برخورد rsi به محدوده مقاومتی خود همراه می‌گردد ، شاخص گروه برای صعود بیشتر نیاز دارد تا بالای این محدوده خود را تثبیت نماید که بتواند مقاومت بعدی خود را به منزله هدف بعدی تعریف نماید که در ناحیه 14358 قرار دارد، همچنین در صورت اصلاح حمایت محدوده 12014 را به منزله ی حمایت معتبر از این گروه شاهد خواهیم بود.
پارس خودرو این سهم با توجه استقبالی که همراه دارد از محدوده 73 تومان با رشد مواجه‌شده و در حال حاضر در حال نزدیک شدن به مقاومت محدوده 103 است. نزدیک شدن به مقاومت خط روند rsi و ورود به محدوده هیجان خرید مواردی هستند که معامله گران باید ملاک قرار دهند . محدوده 87 تومان به منزله حمایت قوی سهم بوده که در صورت اصلاح می‌تواند موجب کاهش سرعت اصلاح گردد و در صورت عبور از مقاومت 103 تارگت سهم محدوده 120 خواهد‌بود .
ایران خودرو این سهم با توجه به کندلی که ثبت نمود (دوجی) درفاز عدم تصمیم گیری قرار دارد ، این در شرایطی هست که سهم با مقاومت 285 و مقاومت rsi مواجه شده‌است ، سهم برای رشد بیشتر نیاز دارد تا از این مقاومت عبور نماید .مقاومت های بعدی عبارتند از 307 و 324 همچنین حمایت سهم در صورت افت محدوده 275-270 خواهد‌بود .
سایپا این سهم پس از رشد 20 درصدی اخیر در حال نزدیک شدن به محدوده مقاومتی 146-149 است که این اتفاق با نزدیک شدن rsi به محدوده مقاومت جدی سهم نیز می‌تواند تشدید گردد در صورتیکه سهم بالای این مقاومت تثبیت شود، می‌تواند برای سقف ماژوری خود در یک سال گذشته که در محدوده 167 است، هدف جدیدی باشد ، همچنین در صورت اصلاح حمایت مناسبی در محدوده 127-130 می توان متصور بود.
بهر حال برای ورود به این گروه باید منتظر ماند تا شاخص گروه و سهم‌های آن یا از مقاومت‌های خود عبور نموده و تثبیت قیمتی صورت گرفته‌باشد و یا شاخص گروه و سهم های آن برگشتی به حمایت های یاد شده داشته‌باشند و جذابیت لازم جهت ورود نقدینگی جدید را ایجاد نمایند .

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70