۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تنها 10 درصد بهمن دیزل عرضه می‌شود

تنها 10 درصد بهمن دیزل عرضه می‌شود
کد: 12411   تاریخ انتشار :۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۸

معاون اقتصادی گروه بهمن اعلام کرد: امروز تنها 10 درصد سهام بهمن دیزل به فرابورس عرضه می‌شود و گروه بهمن تصمیمی برای عرضه بیشتر این سهام ندارد.

  به گزارش TSEpress به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد  سعید موحدی روز گذشته در نشست خبری که به مناسب عرضه اولیه سهام بهمن دیزل برگزار شد، اظهار کرد: گروه بهمن هیچ برآوردی از تاثیر این عرضه روی سودآوری گروه‌ ندارد و پیش‌بینی در این زمینه انجام نداده است. وی ادامه داد: تصمیم گروه بهمن بر عرضه سهم بهمن‌دیزل برای تابستان 95 بود، اما طبق توافق با سازمان بورس عرضه در این تاریخ انجام شد. وی با اشاره به تاثیر این عرضه بر سودآوری گروه بهمن افزود: باید عرضه اولیه امروز انجام شود و بنا بر اینکه با چه قیمتی فروش می‌رود تاثیر آن را نیز روی گروه بهمن شناسایی کنیم. موحدی همچنین افزود: حاشیه سود خالص بهمن دیزل زیر 10 درصد نخواهد بود و گروه بهمن همواره در قیمت‌گذاری‌ها برای عرضه سهام زیرمجموعه‌ها تلاش کرده حاشیه سود خالص 10 تا 11 درصدی را حفظ کند. معاون اقتصادی گروه بهمن همچنین با بیان اینکه هیچ پیش‌بینی از تاثیر عرضه اولیه بهمن دیزل بر گروه خودرویی بازار سرمایه ندارد، افزود: در شرایط از هم‌گسیختگی بازار فعلی نمی‌شود در این باره نظر دارد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه 10 درصد سهام بهمن‌دیزل امروز در فرابورس انجام می‌شود، افزود: هدف گروه بهمن در معرفی و عرضه شرکت‌های زیرگروه به بازار سرمایه، شفافیت، مشخص شدن ارزش ذاتی گروه و نرخ خوردن دارایی‌های گروه بهمن است. وی اظهار کرد: استراتژی گروه بهمن عرضه شرکت‌های تابعه به بازار سرمایه است که در سال‌های اخیر بهمن‌لیزینگ و حالا بهمن دیزل را به بازار عرضه کرده است. وی افزود: سیباموتور نیز که در عرصه خودروهای تجاری نوع سنگین فعالیت می‌کند نیز در برنامه عرضه زیرگروه‌های بهمن برای ورود به بازار سرمایه قرار دارد. وی همچنین تغییر نماد گروه بهمن، اصلاح اساسنامه گروه و تبدیل گروه به یک هلدینگ تخصصی را از دیگر برنامه‌های این گروه عنوان کرد.

وی EPS این سهم را نزدیک به 70 تومان برآورد کرد و افزود: شرکت بهمن دیزل که بیش از 14 سال از تاسیس آن می‌گذرد جزو شرکت‌های خوب گروه بهمن و لیدر بازار این نوع خودروها است. موحدی ادامه داد: در زمان حاضر بیش از 60 درصد بازار خودروهای تجاری از نوع کامیون و کامیونت در کشور در اختیار بهمن‌دیزل است که با برند تجاری ایسوزو همکاری دارد. وی همچنین ادامه داد: 75درصد فروش بهمن دیزل به‌صورت عمده‌فروشی است و این شرکت در زمینه فروش محصولات با مشکل مواجه نخواهد شد. موحدی با تاکید بر اینکه تنها 10 درصد سهام این شرکت عرضه خواهد شد، افزود: حتی اگر مشتری خارجی نیز برای سهام این شرکت وجود داشته باشد که هم‌اکنون مشتری خارجی برای بهمن‌دیزل داریم، سهام این شرکت‌ها را عرضه نمی‌کنیم. وی تاکید کرد: اما درباره بهمن‌ لیزینگ در حال مذاکره با مشتری خارجی هستیم.

وی همچنین درباره افزایش سرمایه شرکت بهمن‌دیزل گفت: سرمایه این شرکت در حال حاضر 100 میلیارد تومان است که قرار است از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به 140 میلیارد تومان افزایش یابد. موحدی ادامه داد: سیاست کلی بهمن‌دیزل فعالیت با شرکت تجاری خارجی ایسوزو است و دنبال شریک تجاری جدید نیست. میرحکیم حسینی، مدیرعامل بهمن‌دیزل نیز در این نشست با اشاره به اینکه بهمن‌دیزل از شرکت‌های موفق در تولید کامیون و کامیونت تجاری در کشور است، گفت: در حال حاضر کامیونت‌های 2/ 5 تن، 6 تن و 8 تن از تولیدات این شرکت هستند و قرار است کامیون 18 تن را نیز به محصولات خود اضافه کنیم. وی افزود: این شرکت در زمان حاضر مینی‌بوس ایسوزو و یک نوع مینی‌بوس دیگر را نیز تولید خواهد کرد. حسینی با اشاره به اینکه در سال‌های آتی محصولات جدیدی را نیز تولید خواهند کرد، افزود: اوایل سال آینده کامیون 26 تن به‌عنوان نمونه به بازار کشور وارد خواهیم کرد و همچنین کشنده ایسوزو را به‌عنوان نمونه ترخیص کرده‌ایم و به دنبال انجام تست‌های استاندارد خودرو هستیم.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70