۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 27 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تهدید بانک‌مرکزی توسط سیاسیون متصل به موسسات بانکی غیرمجاز

تهدید بانک‌مرکزی توسط سیاسیون متصل به موسسات بانکی غیرمجاز
کد: 6402   تاریخ انتشار :۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۹

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تهدیدها خللی در هدف بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری ایجاد نمی کند، گفت: در خصوص همکاری بانک ها با بدهکارهستند خرد بخشنامه ای به بانک ها ابلاغ شده که می تواند در زمینه تسویه وام های بانکی اقشار ضعیف و تعیین تکلیف پرونده های تسهیلات موثر باشد.

 به گزارش TSEpress  ولی الله سیف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص برنامه های بانک مرکزی برای ضرورت ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری، گفت: یکی از اولویت های بانک مرکزی به سرانجام رساندن موضوع ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری، در کشور بوده و در این راستا اقدامات خود را انجام داده است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: متاسفانه برخی ها به دلیل گرایشات سیاسی و جناحی قصد دارند با اقدامات خود برای بانک مرکزی در زمینه ساماندهی موسسات مالی و اعتباری مشکل ایجاد کنند و حتی بانک مرکزی را متهم به سیاسی کاری می کنند.

سیف با اشاره به تهدیدهایی که در مصاحبه ها توسط برخی ها در زمینه ساماندهی موسسات مالی و اعتباری انجام می شود، گفت: بانک مرکزی با حول و قوه الهی مصمم است  تا موسسات مالی و اعتباری را ساماندهی کند و خوشبختانه در این راه از حمایت مسئولان نظام برخوردار است.

هماهنگی بانک مرکزی،  قوه قضائیه و نیروی انتظامی برای ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری

وی ادامه داد: بانک مرکزی،  قوه قضائیه و نیروی انتظامی هماهنگی های لازم را برای ساماندهی فعالیت موسسات مالی و اعتباری، انجام داده اند که می تواند انجام این مهم را تسریع کند.

سیف درباره وضعیت وصول معوقات بانکی گفت: بانک مرکزی در این زمینه اقداماتی انجام داده و حتی در این خصوص بخشنامه ای به بانک ها برای تعیین تکلیف و تسویه مطالبات لاوصول و معوق ابلاغ داشته که می تواند زمینه را برای تسریع در تسویه بدهی ها فراهم کند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه ارائه تخفیف و همکاری با بدهکاران خرد را، راهکاری برای وصول این معوقات بانکی دانست و گفت: در خصوص همکاری بانک ها با بدهکارن خرد بخشنامه ای ابلاغ شده که می تواند در زمینه تسویه وام های بانکی اقشار ضعیف و  تعیین تکلیف پرونده های تسهیلات موثر باشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219