۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

توقف رشد تولید نفت آمریکا اواسط سال ٢٠١٥

توقف رشد تولید نفت آمریکا اواسط سال ٢٠١٥
کد: 2970   تاریخ انتشار :۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵

به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت ویتول، بزرگترین معامله‌گر نفت در جهان، روز پنجشنبه (هفتم اسفند ماه) از توقف رشد تولید نفت آمریکا اواسط سال ٢٠١٥ میلادی خبر داد.

  • ایان تیلور روز پنجشنبه در کنفرانسی در لندن اعلام کرد که به دلیل کاهش قیمتهای نفت در بازارهای جهانی، رشد تولید نفت آمریکا اواسط سال جاری متوقف می‌شود.
    وی تصریح کرد: تاکنون تولید نفت آمریکا همچنان روند افزایشی داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم که این روند اواسط سال جاری متوقف شود. تیلور همچنین پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در سال جاری یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد. وی افزود: چنانچه تقاضا بیشتر نشود، بازار نفت همچنان بهبود نمی‌یابد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود در ماه ژانویه اعلام کرده بود که تولید روزانه نفت آمریکا در سال ٢٠١٥ میلادی با ٧٣٠ هزار بشکه افزایش به حدود ٩,٣ میلیون بشکه می رسد. به گفته این موسسه، پیش‌بینی می‌شود که تولید نفت در ٤٨ ایالت آمریکا بدون در نظر گرفتن تولید در خلیج مکزیک در چهار ماه نخست سال ٢٠١٥ افزایش یابد. همچنین انتظار می‌رود که تولید این کشور در بازه ماههای آوریل تا مه بدون تغییر باقی بماند و پس از آن تا پایان سال کاهش ‌یابد. در اثر عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی و همچنین کاهش تقاضای این محصول، قیمتهای نفت از ماه ژوئن تاکنون با افت حدود ٥٠ درصدی روبرو شده است. در همین راستا، آدام سیمینسکی، مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد: افت قیمتهای نفت خام می تواند سبب کاهش فعالیتهای حفاری در بعضی حوزه های نفتی آمریکا با میزان تولید کمتر شود اما با بالا رفتن قیمتهای نفت و افزایش عملیات حفاری در حوزه های اصلی شیل اویل، مجموع تولید نفت این کشور در سال ٢٠١٥ به روند صعودی خود ادامه می دهد. همچنین تیم کات، مدیر تولید نفت و گاز شرکت بی‌اچ‌پی بیلیتون روز سه‌شنبه اعلام کرد که رشد تولید مایعات نفتی آمریکا به نسبت کوتاه‌مدت است و پیش‌بینی می‌کنم که در دهه آینده افزایش یابد. وی افزود که نقش آمریکا به عنوان یک تولیدکننده نفتی مدت زمان مشخصی دوام خواهد داشت. کات با اشاره به این که همزمان با کاهش فعالیتهای تولیدکنندگان شیل اویل، رشد عرضه نفت آمریکا در سه تا ٦ ماه آینده ثابت می‌شود، گفت: فکر می‌کنم که با کاهش قیمتهای نفت شاهد کاهش فعالیتها و با رشد قیمتها شاهد بالا رفتن فعالیتها باشیم.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70