۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

جنس خودرو فروخته شده پس گرفته نمی‌شود

جنس خودرو فروخته شده پس گرفته نمی‌شود
کد: 12642   تاریخ انتشار :۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱

انصراف از ثبت نام خودروهای مشمول طرح تسهیلاتی امکان پذیر نیست و در صورت انصراف هیچ پولی به متقاضی پس داده نمی‌شود.

به گزارش TSEpress و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اعطای تسهیلات خرید خودروی داخلی که از نیمه آبان ماه سال جاری کلید خورد منجر به ثبت نام 110 هزار متقاضی برای خرید خودروی ایرانی شد،این طرح که قرار بود شش ماه ادامه داشته باشد اما در ششمین روز خود به خاطر استقبال بی سابقه مردم  متوقف شد.

 در میان سیل ثبت نام کنندگان متقاضی برای خرید خودرو در این طرح کسانی نیز بودند که پس از ثبت نام و پرداخت مبالغ تعیین شده، خواستار انصراف و دریافت پول‌های واریز شده به حساب شرکت‌های خودرو ساز ایرانی شدند.
بطوریکه این موضوع در چند روز گذشته تبدیل به یک مشکل برای شرکت‌های خودروسازان و نیز متقاضیان انصرافی شده است چراکه بر اساس قرار داده‌های توافق شده میان شرکت‌های خودرو ساز با متقاضیان امکان هیچ گونه استرداد پول و وجه ریخته شده وجود ندارد.
بر پایه این گزارش یکی از متقاضیان انصرافی در تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در روزهای اجرای طرح اعطای تسهیلات برای خرید خودرو اقدام به ثبت نام یک خودرو تندر کرده، اظهار داشت: پس از آنکه به دلایل شخصی از بازپرداخت اقساط وام دریافتی عاجز شدم به ناچار به نمایندگی سایپا در استان خوزستان مراجعه نمودم و خواستار انصراف از خرید خودروی ثبت نامی خود شدم.
وی افزود: مسئولان نمایندگی یاد شده با بیان اینکه درحال حاضر امکان استرداد وجه ریخته شده من وجود ندارد به من اعلام کردند که ممکن است این پول در سه ماه آینده پرداخت ویا شاید هرگز پرداخت نشود.
همچنین یکی دیگر متقاضیان انصرافی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وی قصد داشته خودروی ثبت نامی خود را به نام شخص دیگری ثبت کنند و از این طریق انصراف دهد گفت: متاسفانه نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروساز به من گفت که به هیچ وجه امکان چنین کاری نیز برای نمایندگی‌ این خودرو سازی وجود ندارد.
در همین ارتباط این موضوع را از دست‌اندرکاران شرکت‌های خودرو ساز پیگیری و علت را جویاشدیم که این افراد با اشاره به اینکه چک‌های دریافتی از متقاضی به بانک‌ها داده می‌شود و در قبال آن از بانک پول به حساب شرکت‌های خودرو ساز واریز می‌شود از عدم امکان بازگرداندن پول‌های متقاضیان انصرافی بر اساس چک‌های این افراد سخن گفتند.
 به گفته خودرو سازان پس از انجام ثبت نام برای خرید خودرو با استفاده از تسهیلات دولتی، مقادیر بسیار زیادی چک به بانک‌ها فرستاده شد که درحال حاضر امکان پیداکردن این چک‌ها درمیان انبوهی از چک برای بانک وجود ندارد.
بر پایه این گزارش دیگر امکان انصراف از خرید خودروهای مشمول طرح تسهیلات دولتی برای متقاضیان امکان پذیر نیست و به قول معروف خودروهای ثبت نامی همانند آش کشک خاله است که چه بخواهی و چه نخواهی باید اقساط آن را بپردازید.
گفتنی است اینکه بانک‌ها نمی‌توانند از میان انبوهی از چک‌های دریافتی از شرکت‌های خودرو ساز، چک متقاضیان انصرافی را جدا کرده و به شرکت‌های خودرو ساز ارجاع دهند جای بسی تعجب دارد و حکایت از ان می‌کند که سیستم بانکی کشور و نیز شرکت‌های خودرو ساز همانند خودروهای خرده فروش و بقالی‌ها هستند که عموماً با این جمله که جنس خریداری شده پس گرفته نمی‌شود عملاً حق هرگونه فسخ قرار داد را ازمشتری می‌گیرند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70