۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

حضور ۶ خودروساز خارجی در بازار ایران قطعی شد

حضور ۶ خودروساز خارجی در بازار ایران قطعی شد
کد: 14512   تاریخ انتشار :۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹

دبیر شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: حضور تولیدکنندگان ژاپنی، اتریشی، فرانسوی، ترکیه‌ای، ایتالیایی و آلمانی در بازار خودرو ایران قطعی شده است.

  به گزارش TSEpress  و به نقل از فارس، ساسان قربانی امروز در یک نشست خبری با اشاره به عقب‌ماندگی صنعت خودرو از برنامه تولید، اظهار داشت: احتمال دستیابی به برنامه پیش‌بینی شده برای تولید خودرو طی سال جاری کم است، ولی جبران کمبود تولید در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: تولید خودرو در سال جاری 17 درصد از برنامه تولید سال گذشته عقب‌تر است و تنها 65 درصد از برنامه پیش‌بینی شده برای امسال محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات انجام شده با خودروسازان خارجی، گفت: حضور خودروسازان ژاپنی، اتریشی، فرانسوی، ترکیه‌ای، ایتالیایی و آلمانی در بازار ایران قطعی شده و به نظر می‌رسد، با لغو تحریم‌ها شاهد حضور خودروسازان خارجی در کشور باشیم.

به گفته قربانی، حضور خودروسازان ژاپنی در بازار ایران به طور جدی‌تری پیگیری می‌شود و احتمالاً ایتالیایی‌ها نیز حضور پررنگی در بازار خودروی ایران خواهند داشت.

وی در ادامه از برگزاری سومین همایش بین‌المللی خودرو در روزهای 9 تا 12 اسفند امسال خبر داد و گفت: در حاشیه این همایش، قراردادهایی با تولید‌کنندگانی از آلمان، ترکیه، فرانسه و سوئد امضا خواهد شد.

به گزارش فارس، محمدرضا نجفی‌منش عضو انجمن قطعه‌سازان نیز در این نشست در مورد سهم قطعه‌سازان از منابع مالی حاصل از فروش خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی گفت: پیشنهاد وزیر صنعت این است که 70 درصد این منابع به قطعه‌سازان پرداخت شود و 30 درصد نیز برای تولید خودرو اختصاص یابد، اما این مسئله هنوز عملیاتی نشده است.

   

بازار سرمایه   بورس   بورس تهران   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219