#
#
اخبار اقتصادی بورس

خداحافظی بنیاد با مالکیت سهام قند قزوین

خداحافظی بنیاد با مالکیت سهام قند قزوین
کد: 11706   تاریخ انتشار :۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۳

 به گزارش TSEpress   به نقل از خبرگزاری فارس، مطابق با آخرین اطلاعات دریافتی از بورس تهران، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با واگذاری بلوک کنترلی سهام شرکت قند قزوین بطور یکجا و نقد در بازار دوم بورس ، پس از 36 سال از مدیریت این بنگاه اقتصادی خداحافظی می کند.

مطابق با اعلامیه عرضه بورس تعداد 146 میلیون و 463 هزار و 663 سهم معادل 88.71 درصد از کل سهام شرکت قند قزوین از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و همچنین به وکالت از شرکت سرمایه پذیر مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا در بازار دوم بورس تهران روی میز فروش گذاشته می‌شود.

بر اساس این گزارش، قیمت پایه این بلوک کنترلی اندکی بیش از 33 میلیارد و 891 میلیون تومان و قیمت هر سهم مبلغ 231 تومان و 4 ریال اعلام و شرایط واگذاری به طور یکجا و نقد خواهد بود.

مطابق با آنچه که در بورس اعلام شده، تاریخ عرضه این دارایی سه شنبه 10 آذر ماه امسال است و متقاضیان برای شرکت در این معامله باید حداقل 6 روز کاری قبل از  تاریخ عرضه اقدام به تکمیل فرم های مربوط به معاملات عمده و ارسال آن به معاونت بازار و سازمان بورس از طریق کارگزار خود کرده باشند.

بنیاد مستضعفان به طور مستقیم مالک 37 درصد از سهام معادل 62 میلیون سهم و از طریق شرکت تابعه خود یعنی شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا مالک 51 درصدی آن معادل 84 میلیون سهم است.

به این ترتیب بنیاد مستضعفان در صورت موفقیت در واگذاری سهام شرکت کارخانجات قند قزوین برای همیشه از مدیریت 36 ساله بر این شرکت خداحافظی می کند.

به گزارش فارس در مهرماه سال  1358 دادستانی کل جمهوری اسلامی ایران، دادگاه انقلاب اسلامی با صدور حکمی مبنی بر مصادره اموال 258 نفر از سرسپردگان رژیم سابق، به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

هم اکنون تنها 11 درصد از کل سهام این شرکت در نماد معاملاتی "قزوین" بطور شناور میان معامله گران بازار به قیمت هر سهم 1968 ریال دست به دست می شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر