#
#
اخبار اقتصادی بورس

خطر دومینویی در کمین اقتصاد امریکا

خطر دومینویی در کمین اقتصاد امریکا
کد: 16824   تاریخ انتشار :۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵

به نظر می‌رسد قیمت نفت در چند روز اخیر، به کف خود رسیده است، قیمت هر بشکه نفت از حدود 20 دلار به چیزی بین 33 تا 34دلار رسیده است.

به گزارش TSEpress  به نقل ازصدای اقتصاد  بر اساس اطلاعات به دست آمده از جیسون اسکنر تحلیل‌گر ارشد نفت؛ قیمت نفت هنوز به حدی نرسیده که بسیاری از شرکت‌های نفتی بتوانند جان سالم از مهلکه به در ببرند. اما از همه خطرناک‌تر، اقتصاد ایالات متحده امریکاست که ممکن است وارد فاجعه بشود.

او ادامه داده است: «نوعی خطر مسری برای شرکت‌های مالی و کل اقتصاد جهان وجود دارد.»اسکنر در گفت‌وگو با بیزنس اینسایدر گفته است: «قیمت‌های نفت قرار نیست با سرعت افزایش پیدا کنند و طوری نیست که بتواند جان شرکت‌های نفتی را نجات بدهد.»

بر اساس گفته‌های اسکنر، اقتصاد ایالات متحده امریکا به زودی تا اواخر 2016 تا ابتدای 2017 وارد رکود بزرگی خواهد شد.

منطق اسکنر، منطق دومینویی است. قیمت نفت در وهله نخست به بالای 30دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید؛ این قیمت می‌تواند حفاران نفتی را سرپا نگه دارد و آن‌ها می‌توانند وام‌هایی را برای ادامه حفاری‌های نفتی خود دریافت کنند اما رفته‌رفته بانک‌های تحت فشار قرار خواهند گرفت.

از نظر اسکنر اوضاع تفاوت چندانی با سال 2008 ندارد؛ در آن زمان نیز وضعیت مشابهی ایجاد شد که باعث سقوط اقتصادی شد. در این شرایط بانک‌ها حتماً وام‌هایی پرداخت کرده‌اند که برای دریافت آن‌ها با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

در آن زمان وام‌ها به جای اینکه به شرکت‌های نفت و انرژی مربوط بشود؛ به مسکن مربوط می‌شد. اکنون نیز اوضاع می‌تواند به سمت رکود میل پیدا کند.

هر چه قیمت نفت بیشتر سقوط کند؛ شرکت‌ها بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند و ناگزیر به تعدیل نیرو می‌شوند تا بتوانند با وام‌هایی که دریافت کرده‌اند کارهای خود را انجام بدهند و هزینه‌های اضافی را قطع کنند.

بر اساس گفته‌های اسکنر، تعدیل نیروی شرکت‌های نفتی باعث افزایش نرخ بیکاری تا حدود 6.5 یا 7درصد خواهد شد.

تمامی این جریان‌ها روی تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی تأثیر خواهد گذاشت و اقتصاد امریکا و جهان را به مرز نابودی خواهد کشاند.

منبع: بیزنس اینسایدر

آمریکا   اقتصاد   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر