۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خودروهای داخلی چند ستاره دارند؟

خودروهای داخلی چند ستاره دارند؟
کد: 14936   تاریخ انتشار :۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۶

به تازگی تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است که می تواند معیار مناسبی برای مشتریان باشد تا بر اساس کیفیت خودرو و هزینه ای که برای خودرو می کنند توقع خدمات داشته باشند.

به گزارش TSEpress و به نقل از  اقتصاد آنلاین، از چندی پیش دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت) تغییر کرده و سختگیرانه‌تر شد. متناسب با تغییر دستورالعمل ارزیابی، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، خودروها ستاره‌دار می‌شوند به‌گونه‌ای که یک ستاره داشتن پایین‌ترین سطح کیفی را و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد. آنطور که امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته در روش جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، تمرکز بیشتری بر عیوب عملکردی خودرو نسبت به عیوب ظاهری و همچنین استفاده از شاخص‌های کاهنده سطح کیفی خودرو برای خودروهای دارای عیب ایمنی، صورت گرفته است. در این زمینه، بهرام شهریاری، کارشناس خودرو در گفت و گو با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: در واقع ستاره دار شدن خودروها بر اساس کیفیت شان باعث می شود که مردم مبنایی برای انتخاب خودرو داشته باشند و با توجه به اینکه تعداد ستاره ها ارتباط مستقیم با قیمت دارد مردم خودرو پراید را با بنز مقایسه نمی کنند و از پراید به اندازه کیفیت آن انتظار دارند. وی در ادامه با گفت:به عنوان مثال وقتی قصد انتخاب هتلی را دارید از یک هتل دو ستاره به اندازه یک هتل هفت ستاره انتظار خدمات و کیفیت ندارید، بنابراین در صورتی که این ستاره گذاری معیار منطقی داشته باشد و بر مبنای اصول صورت بگیرد اقدام بسیار خوبی خواهد بود. به گفته او این معیار به مشتری کمک می کند که بداند چه خودرویی را انتخاب کند و اینکه بداند کدام خودرو  توقعاتش را برآورده خواهد کرد.  

اقتصاد   حمل و نقل   خودرو   کیفیت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70