۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

همکاری سیتروئن-سایپا نهایی شد- خودرو جدید تا 2 سال دیگر

همکاری سیتروئن-سایپا نهایی شد- خودرو جدید تا 2 سال دیگر
کد: 18012   تاریخ انتشار :۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۸

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از نهایی شدن همکاری سیتروئن و سایپا خبر داد و گفت: حدود 18 تا 24 ماه آینده تولید مشترک سیتروئن و سایپا وارد بازار ایران می شود.

منصور معظمی عصر دوشنبه درباره همکاری های جدید با خودروسازان خارجی گفت: با توجه به نهایی شدن همکاری سایپا با شرکت سیتروئن، قرار شده این خودروساز فرانسوی منابع مالی لازم را تامین کند. به گزارش TSEpress  به نقل از ایرنا، وی افزود: سرمایه گذاری در سایت کاشان شرکت سایپا - بعنوان آورده شرکت سایپا - انجام خواهد شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مقرر شده که همکاری شرکت سیتروئن و سایپا به صورت مشارکتی برابر (50-50) باشد و قرار است جدیدترین مدل های شرکت سیتروئن در این مجموعه تولید شود. رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: ویژگی این قراردادها این است که باید درصد قابل توجهی از تولیدات انجام شده در کشورمان وارد بازارهای بین المللی شود؛ این همکاری علاوه بر جذب سرمایه خارجی و همچنین دستیابی به پلت فرم مدل های جدیدی از شرکت سیتروئن، به بخشی از بازار خودرو منطقه نیز دست یابیم. وی گفت: ایدرو یک سازمان توسعه ای است و بر اساس اساسنامه خود، وظیفه توسعه، نوسازی و بازسازی صنایع کشور را دارد. ** سهم ایدرو از خصوصی سازی باید پرداخت شود معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بعد از اجرایی شدن اصل 44، بسیاری از واحدها واگذار شده است که از این بابت بخشی از دارایی ها و سرمایه ایدرو نیز واگذار شده است. انتظار داریم بر اساس قانون، خزانه و سازمان خصوصی سازی، سهم ایدرو را پرداخت کنند. وی با تاکید بر فرصت هایی که با اجرای برجام برای صنایع کشور ایجاد شده است، گفت: ایدرو نیز به دنبال این است که با استفاده از این شرایط، حداکثر بهره برداری را همسو با منافع ملی و کار مشترک و همچنین استفاده از حداکثر توان ملی داشته باشد. وی ادامه داد: براساس سیاست جدید ایدرو، ما به دنبال سرمایه گذاری، مشارکت و تامین منابع مالی شرکت های داخلی و شرکت های معتبر خارجی هستیم. معظمی افزود: ایدرو اکنون دارای سرمایه در صنایع خودروسازی، کشتی سازی، نساجی، ساخت تجهیزات نفت و همچنین صنایع لاستیک سازی است که برای توسعه و گسترش این صنایع نیازمند جذب منابع داخلی و خارجی است. وی اضافه کرد: در صنایع خودرویی، پیش از این قراردادی میان ایران خودرو و پژو به امضا رسید و اکنون شاهد نهایی شدن همکاری سایپا و سیتروئن هستیم.

سیتروئن-سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70