۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خوش بینی امارات از بهبود قیمت نفت در سال ٢٠١٦

خوش بینی امارات از بهبود قیمت نفت در سال ٢٠١٦
کد: 12325   تاریخ انتشار :۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۱

  • یک مقام بلند پایه اماراتی از وزارت انرژی امارات متحده عربی از بهبود قیمت نفت در بازارهای جهانی در سال ٢٠١٦ ابراز امیدواری کرد.
  • به گزارش TSEpress به نقل ازروزنامه گالف نیوز از ابوظبی، یک مقام ارشد در وزارت انرژی امارات پس از تصمیم عربستان در ملحق شدن به تولیدکنندگان دیگر برای ثابت کردن قیمتها، ابراز امیدواری کرد که این اقدام سبب خواهد شد که در سال ٢٠١٦ قیمت این کالا در بازارهای جهانی بهبود یابد.
    این تصمیم عربستان در روز سه شنبه (سوم آذرماه ٩٤) قیمت شاخص نفت خام را در بازارهای جهانی یک درصد افزایش داد.
    دکتر مطر ال نیادی، معاون دوم وزیر انرژی امارات، در سخنرانی خود در یک کنفرانس انرژی با عنوان نفت در بازارهای انرژی جهان گفت: افت قیمت نفت مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت و ماندگار نخواهد بود. قیمتهای نفت در سال ٢٠١٦ بهتر خواهد شد.
    وی گفت: پایداری قیمت نفت برای امارات بسیار با اهمیت است و تلاش های زیادی برای ایجاد قیمتهای ثابت از سوی این کشور در حال انجام است.
    قیمت نفت در بازار از سال ٢٠١٥ به کمتر از ٥٠ درصد کاهش یافته است در حالی که عرضه در بازار روز به روز بیشتر می شود و تولیدکنندگان با مازاد عرضه روبرو هستند. روزانه حدود ٣ میلیون بشکه نفت بیش از نیاز بازار تولید می شود و نفت ذخیره سازی شده در نقاط مختلف جهان در بالاترین حد خود قرار گرفته است.
    پایگاههای رسمی خبری عربستان روز دوشنبه (دوم آذرماه ٩٤) اعلام کردند که دولت این کشور آماده است با تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همکاری کند تا قیمتها به ثبات برسد.
    نشست بعدی اعضای اوپک چهارم دسامبر در وین برگزار خواهد شد. در آخرین نشست اعضای سازمان، اعضا تصمیم به ثابت نگه داشتن تولید سازمان گرفتند تا رقبای غیر متعارف خود را از صحنه بازار کنار زنند که آمار بازار نشان می دهد اوپک تا حدی در این سیاست خود موفق عمل کرده است.
منبع: ارنیکو

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70