۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

در آستانه شصتمین سالگرد تاسیس مینو مطرح شد:تولید روزانه ۶۰۰ تن محصول در گروه صنعتی مینو

در آستانه شصتمین سالگرد تاسیس مینو مطرح شد:تولید روزانه ۶۰۰ تن محصول در گروه صنعتی مینو
کد: 37151   تاریخ انتشار :۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۴

به گزارش اخبار بورس Tse Press ظهر دیروز  مصادف با دوازدهم آبان ماه سال جاری به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس گروه صنعتی «مینو»، نشست خبری با حضور دکتر عباسیانفر، مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان، دکتر قلندرلکی، مدیر عامل شرکت صنعتی مینو، دکتر هوشنگ نژاد، مدیر عامل شرکت صنعتی پارس مینو و مهندس خزرایی، مدیر عامل شرکت قاسم ایران و همچنین با حضور گسترده خبرنگاران روزنامه ها و سایت های خبری مطرح کشور در سالن ساندوز شرکت پارس مینو برگزار شد.

در این نشست دکترعلیرضا عباسیانفر مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان ضمن ارائه توضیحاتی درباره ی تاریخ گروه صنعتی مینو به چشم اندازها و اهداف این گروه اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه ۲۰ ساله ای برای شرکت طراحی و تدوین شده است که شامل سرمایه گذاری در جهت بهبود وضعیت موجود، ورود خطوط جدید، بازسازی و بهسازی خطوط کنونی، تکمیل زنجیره تامین و تولید سایر محصولات غذایی است.

دکتر عباسیانفر مشتریان وفادار، کارکنان پرتلاش و سهامداران را سه رکن اصلی گروه صنعتی «مینو» برشمرد و افزود: اگرچه تنگناهای معیشتی و وضعیت اقتصادی دشوار سال های اخیر، منجر به کاهش قدرت خرید برخی از دهک های درآمدی جامعه شده است اما شرکت مینو با قیمت گذاری منصفانه و کمترین افزایش نرخ، تلاش دارد تا این محصولات از سبد مصرفی خانوارها حذف نشود.

مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با بیان اینکه دولت مالکیت این شرکت را از سال ۵۹ تا ۸۰ برعهده داشت یادآور شد: در زمان تصدی دولت، اقدام قابل توجهی جهت نوسازی و بازسازی خطوط تولید نشد که همین مساله متاسفانه منجر به فرسودگی آن شد.

دکتر عباسیانفر تصریح کرد: پس از اجرای اصل ۴۴ و واگذاری شرکت های دولتی، مالکیت گروه «مینو» نیز به بخش خصوصی منتقل شد و از سال ۸۳ سرمایه گذاری های بزرگی جهت نوسازی، بهسازی و تنوع محصولات با اجرای بالغ بر ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به بخشی از این سرمایه گذاری ها اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور خط تولید آدامس بدون قند با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورویی در سال۸۹ راه اندازی شد که این خط تولید در دنیا کم نظیر است، همچنین خط تولید شکلات با سرمایه گذاری ۶میلیون یورویی، خط تولید اسنک با سرمایه گذاری ۵/۵ میلیون یورویی، تولید سافت ژل با ظرفیت تولید ۶۰ میلیون عدد در سال ازجمله این سرمایه گذاری هاست.

دکتر عباسیانفر با اشاره به میزان صادرات محصولات گروه صنعتی مینو گفت: کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، کشورهای حوزه سی آی اس، کانادا و حتی اروپا بازارهای هدف صادراتی این شرکت محسوب می شوند.

مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با بیان اینکه ۶۰۰ محصول در این گروه تولید می شود افزود: از این تعداد ۴۰۰محصول غذایی و ۲۰۰ محصول آرایشی و بهداشتی است.

ایشان در ادامه به مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: قوانین سخت گیرانه بیمه، مالیات های چندباره و تعارضات و تعدد قوانین، کارآفرینان را با چالش های بسیاری مواجه کرده است که از دولت انتظار داریم این موانع را برطرف کند.

دکتر عباسیانفر به تاثیر عوامل بیرونی بر فعالیت بنگاه های صنعتی اشاره کرد و گفت: تنش های سیاسی و فشارهای بین المللی نیز از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است به طوریکه نوسان ارزی سال های اخیر باعث شده تا گروه صنعتی «مینو» در خرید مواد اولیه با مشکل افزایش چندبرابری نرخ ها مواجه شود؛ هرچند قیمت نهاده های تولید ما در سال گذشته بین ۶۰  تا ۲۷۰ درصد افزایش یافت اما تمام تلاشمان را کردیم تا با لحاظ کردن کمترین حاشیه سود، محصولات شرکت با کمترین افزایش قیمت به دست مصرف کننده برسد و کالاهای ما تبدیل به اجناس لوکس برای طبقه های کم درآمد نشود.

ایشان با اشاره به تاریخچه تاسیس و فعالیت شرکت های زیرمجموعه مینو گفت: گروه صنعتی مینو یک هولدینگ بزرگ است که با مدیریت ۱۲ شرکت فرعی در زمینه تولید محصولات غذایی و بهداشتی و دارویی و توزیع و پخش فعالیت می کند؛ این برند یک نشان تولیدی بین نسلی است و اطمینان و وفاداری مردم طی این سال ها به این برند، اصلی ترین سرمایه ما محسوب می شود.

در این نشست خبری دکتر وحید هوشنگ نژاد، مدیر عامل شرکت صنعتی پارس مینو نیز به تبیین اهداف و چالش های گروه های صنعتی تولیدی اشاره کرد و گفت: ما دو خواسته از دولت در زمینه قوانین مالیاتی داریم، نخست اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده همانند الگوی مرسوم جهانی اجرا شود و دوم اینکه افزایش پلکانی و ضریب سالانه آن کنترل شده باشد تا آسیبی به فعالیت شرکت ها وارد نشود.

مدیر عامل شرکت صنعتی پارس مینو درخصوص وضعیت بورسی شرکت مینو نیز گفت: تمام تلاشمان براین است تا منافع سهامداران توسط عده ای سودجو با سفته بازی و ایجاد حباب به خطر نیفتد.

همچنین دکتر محمدتقی قلندر لکی، مدیرعامل شرکت صنعتی مینو خرمدره با اشاره به نوستالژی برند مینو گفت: پیوند چند نسل با محصولات این شرکت ما را برآن داشت تا بسته بندی محصولات قدیمی را همچنان حفظ کنیم و برای نسل جدید و جوانان محصولات تازه با بسته بندی جدید عرضه کنیم.

مهندس خزرایی، مدیرعامل شرکت پخش مویرگی قاسم ایران نیز در این نشست خبری گفت: شرکت قاسم ایران با داشتن ناوگان حمل ونقل باری گسترده و داشتن بیش از ۳۵۰ هزارمترمربع انبار استاندارد نگهداری محصولات غذایی و دارویی در کشور به صورت روزانه بیش از ۶۰۰ محصول گروه صنعتی مینو را در نقاط مختلف کشور به صورت مویرگی در بین ۱۱۰ هزارفروشگاه توزیع می کند.

مهندس خزرایی با اشاره به اقدامات این شرکت در خدمات رسانی مطلوب به مردم گفت: در چالش کمبود شکر طی ماه مبارک رمضان امسال، شرکت قاسم ایران با بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات خود و عرضه روزانه بیش از هزارتن شکر از محل مواد اولیه شرکتهای گروه صنعتی مینو برای رفع این مشکل با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران به یاری مردم شتافت و آمادگی دارد هرگاه اقتصاد کشور در زمینه توزیع بهینه و هدفمند کالاهای اساسی با مشکل روبرو شود، به یاری مردم بشتابد.

اقتصاد   بورس   قاسم ایران   مینو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70