۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 27 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

راه‌اندازی خط جدید دریایی بایارانه دولتی

راه‌اندازی خط جدید دریایی بایارانه دولتی
کد: 6144   تاریخ انتشار :۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۷

به گزارش TSEpress و به نقل از ایسنا،مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از انجام مذاکراتی برای راه‌اندازی خطوط جدید دریایی در حوزه خلیج فارس به بازارهای هدف صادراتی با یارانه دولتی خبر داد. محمدحسین داجمر اظهار کرد: برای حوزه خلیج فارس با کشتیرانی والفجر و برای حمل بار سیمان و کانتینر نیز با دو شرکت دیگر مذاکراتی انجام شده و میزان تسهیلاتی که قرار است ارائه دهند مشخص می‌شود. وی افزود: یکی از تسهیلاتی که در این کشتی‌ها پیش‌بینی شده، کانتینرهای یخچال‌دار است که امیدواریم مورد استفاده صادرکنندگان قرار بگیرد.

ابزارهای تشویقی برای صادرکنندگان سیمان

وی با بیان اینکه سیمان کالایی است که هزینه حمل آن نسبت به قیمتش بسیار زیاد است گفت: با توجه به وزن زیاد سیمان سودی که صادرکننده می ‌برد کمتر است چون هزینه های حمل آن زیاد است. بنابراین باید در صادرات آن از ابزارهای تشویقی استفاده کنیم که این کار در حال انجام است. داجمر در عین حال بیان کرد: درابتدا خطوط کشتیرانی در دریای خزر به مقصد روسیه و قزاقستان با یارانه دولتی راه‌اندازی شد که ایجاد شرایط رقابتی برای تجار و بازرگانان ایرانی در بازارهای هدف از جمله اهداف راه‌اندازی این خطوط محسوب می شود. وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خطوط کشتیرانی دریای خزر ظرفیت انتقال 18 هزار تا 36 هزار تن کالا در هر هفته به وجود آمده گفت: با این اقدام کالاهای ساخت ایران در بازارهای هدف با قیمت مناسبی ارائه و از قدرت رقابت برخوردار می‌شوند.

دیرکردها در ارسال کالا از مشکلات صادرکنندگان ایرانی بود

مدیر عامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه یکی از مشکلات صادرکنندگان ایرانی برخی دیرکردها در ارسال کالا و رساندن آن به دست خریدار خارجی است، تصریح کرد: اگر صادرکنندگان نتوانند در برابر تعهداتی که به خریداران دارند کالای خود را به موقع به مقصد برسانند، به مرور زمان بازارهای هدف را از دست می‌دهند، بنابراین ضروری بود که برنامه‌ریزی منظمی برای راه‌اندازی خطوط حمل و نقل صورت بگیرد.

ضرورت کاهش تعرفه های بندری برای افزایش رقابت

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با تاکید بر ضرورت کاهش تعرفه های بندری برای افزایش رقابت با دیگر کشورها گفت: تعرفه‌های بندری کشور ما چند برابر کشورهای همسایه است، به خصوص در جنوب این تعرفه ها 3.5 برابر امارات است. وی تاکیدکرد: سازمان بنادر به کاهش این تعرفه ها تن نمی‌دهد و این در حالی است که برای رقابت با بنادرکشورها باید تعرفه‌ها کاهش یابد و به دلیل افزایشی که در سال‌های اخیر داشتیم همچنان این تعرفه‌ها بالاست.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219