۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رایزنی شرکت ملی نفتکش با اروپاییها

رایزنی شرکت ملی نفتکش با اروپاییها
کد: 3817   تاریخ انتشار :۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰

  • مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از رایزنی این شرکت با کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: با نهایی شدن توافق هسته ای ایران، راه برای از سرگیری تردد کشتیها این شرکت به بازار اروپا باز و هموار می شود.
  • به گزارش TSEpress   به نقل از شانا، علی اکبر صفایی با تبریک دستیابی ایران به توافق هسته ای با کشورهای عضو ١+٥، از تلاشهای تیم مذاکره کننده کشورمان قدردانی کرد و گفت: دستیابی به این توافق نقطه عطفی در تاریخ پرونده هسته ای ایران به شمار می رود که با اجرای توافق نهایی در تیرماه، شاهد به بار نشستن تلاشهای انجام شده و لغو کامل تحریمها خواهیم بود.وی با اشاره به تصریح توافق اولیه ایران با ٦ کشور جهان بر لغو کلیه تحریمها، در باره تاثیر این توافق بر عملکرد شرکت ملی نفتکش نیز اظهار کرد: هر چند هنوز توافق نهایی امضا نشده و سازو کار لغو تحریمها نیز مشخص نشده است اما همین توافق اولیه در تعیین و ترسیم مسیر این شرکت برای ورود به بازارهای بین المللی، پیگیری لغو تحریمها و همچنین اقدامهای آینده نیز موثر خواهد بود.مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در باره اقدامهای این شرکت برای پس از تحریم افزود: شرکت از مدتها پیش و همسو با مذاکرات هسته ای و پیش بینی احتمال لغو تحریمها، برنامه ریزیهای لازم را با کشورهایی اروپایی برای حمل نفت و تردد در بنادر همه کشورها انجام داده است که برای تحقق آن، منتظر امضای توافق نهایی و مشخص شدن زمان و چگونگی لغو کامل تحریمها هستیم. بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران، وی با بیان این که هم اکنون ناوگان این شرکت یکی از بزرگترین و جوانترین ناوگانهای حمل مواد نفتی جهان است، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا دوباره فعالیت خود را در بازارهای اروپایی از سرگیرد؛ البته برنامه ریزیها برای ورود به این بازار به گونه ای خواهد بود که به حمل نفت خام صادراتی کشور لطمه ای وارد نشود. صفایی اضافه کرد: این ظرفیت همواره مورد توجه شرکتهای نفتی بین المللی که پیش از تشدید تحریمها، از مشتریان اصلی شرکت ملی نفتکش ایران بوده اند، قرار داشته و بدون شک آنها از ورود دوباره این شرکت به بازارهای اروپایی استقبال می کنند. وی درباره توان و ظرفیت شرکت ملی نفتکش ایران افزود: ناوگان این شرکت شامل حدود ٦٠ فروند نفتکش غول پیکر (VLCC) است که بیشتر آنها غول پیکر و در مجموع ظرفیت حمل بیش از ١٠٠ میلیون تن محموله نفتی را دارا هستند و هم اکنون حمل نفت خام صادراتی کشور را به مقاصد بین المللی تعیین شده بر عهده دارند. مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: البته با برنامه های توسعه ای پیش بینی شده، در آینده نزدیک تعداد این نفتکشها و به تبع آن ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران افزایش می یابد تا با باز شدن بازارهای اروپا، بتوانیم همچون گذشته بدون هیچ کمبودی در این بازار نیز ایفای نقش کنیم. وی ضمن تشکر از حمایتهای دولت تدبیر و امید در حمایت از شرکت ملی نفتکش ایران، اظهار امیدواری کرد سال ٩٤ سال رفع تحریمها، رونق و  توسعه بیش از پیش صنعت کشتیرانی و بخش دریایی و بندری کشور باشد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70