۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رکورد بی سابقه تولید نفت اوپک در ماه اوت

رکورد بی سابقه تولید نفت اوپک در ماه اوت
کد: 8249   تاریخ انتشار :۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۱

به گزارش TSEpress و به نقل از شانا،  تازه ترین بررسی بلومبرگ حکایت از این دارد که تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه اوت به دلیل تولید بیسابقه ایران در سه سال گذشته افزایش یافت.

  • اطلاعات به دست آمده بلومبرگ از شرکتهای نفتی، تولیدکنندگان و تحلیلگران نشان می دهد که تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه اوت با افزایش روزانه ١٠٨ هزار بشکه به ٣٢ میلیون و ٣١٦ هزار بشکه در روز رسید.
    پس از یک بازنگری افزایشی ١٠١ هزار بشکه ای در برآورد ماه ژوییه، تولید نفت خام اعضای اوپک به دلیل تغییر در تولید نفت خام عربستان، کویت، آنگولا و نیجریه، ماه گذشته میلادی به ٣٢ میلیون و ٢٠٨ هزار بشکه در روز رسید.
    قیمت نفت خام برنت، شاخصی که مبنای قیمت گذاری بیش از نیمی از انواع نفت خام جهان است، هفته گذشته در پی انتشار گزارشی از اوپک مبنی بر تمایل اعضای آن به مذاکره با تولیدکنندگان غیر اوپکی برای به دست آوردن قیمت منصفانه نفت، با افزایش روبرو شد.
    برپایه داده های جمع آوری شده از سوی بلومبرگ، ١٢ عضو اوپک که در پنجم ژوئن (١٥ خردادماه) در نشست ١٦٧ این سازمان تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه خود را تثبیت کنند، در ١٤ ماه گذشته از سقف تولید خود فراتر رفته اند.
    جان کیداف، یک تحلیلگر در موسسه اگین کپیتال ال ال سی (Again Capital LLC) مستقر در نیوییورک  که روی بازار انرژی متمرکز است، در این باره گفت: رقابت سهم بازار هنوز ادامه دارد.
    توافق جامع هسته ای وین
    تولید نفت خام ایران در ماه اوت با ٥٠ هزار بشکه افزایش، به دو میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه رسید، که بیشترین مقدار از ژوئیه ٢٠١٢ به شمار می آید.
    طبق توافق جامع هسته ای وین قرار شد، آمریکا محدودیت را برای فروش نفت ایران بردارد.
    امارات در دوره مورد بررسی تولید نفت خام خود را  ١٥٠ هزار بشکه افزایش داد و به دو میلیون و ٩٥٠ هزار بشکه در روز رساند. در میان دیگر اعضای اوپک این بیشترین افزایش بود. دلیل افزایش تولید امارات درخواست بیشتر ژاپن برای نفت خام بود.
    تولید نفت خام عراق نیز روزانه با پنج هزار بشکه افزایش به ٤ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه در روز رسید. عراق که دومین تولید کننده بزرگ اوپک به شمار می رود بیشترین تولید را از سال ١٩٨٩ تجربه می کند. صادرات از جنوب این کشور از طریق خیلج فارس افزایش داشته است.
    بر اساس ارزیابی بلومبرگ، تولید نفت خام در ماه اوت با ٧٠ هزار بشکه افزایش به ١٠ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه رسید.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70