۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

گزارش سازمان ملل متحد از رشد اقتصاد جهان

گزارش سازمان ملل متحد از رشد اقتصاد جهان
کد: 13359   تاریخ انتشار :۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۶

سازمان ملل متحد در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد اعلام کرد اقتصاد جهان در سال 2015 دچار تزلزل بسیاری شده‌است. برآورد می‌شود رشد اقتصادی جهان در سال 2015 حدود 2.4درصد باشد که به دنبال کاهش 60درصدی بهای نفت و همچنین سقوط 20درصدی قیمت کالا در 18ماه گذشته این اتفاق افتاده‌است.

  به گزارش TSEpress   به نقل ازصدای اقتصاد این گزارش در زمینه وضعیت و چشم انداز اقتصاد جهان در سال 2016 پیش‌بینی کرده‌است که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته ضعیف‌ترین سرعت رشد را از بحران سال 2008 تا کنون تجربه خواهند کرد. این رشد با رشد 2.6درصدی سال 2014 مقایسه می‌شود.

لنی مانتیل دستیار دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری اظهار کرد: «ضعف رشد اقتصادی جهان به بازار کار آسیب جدی وارد می‌کند. در بسیاری از مناطق بیکاری روندی صعودی در پیش گرفته‌است. علاوه بر آن، امنیت شغلی در جهان نیز در خطر است.»

حمید رشید رئیس کل گلوبال اکونومیک مانتیورینگ سازمان ملل گفته‌است: «یکی از ویژگی‌های بسیار بد، کاهش شدید سرمایه‌گذاری‌هاست. از میان 20اقتصاد بزرگ جهان به استثنای پنج کشور، مابقی آن‌ها در 18ماه گذشته کاهش شدیدی را در سرمایه‌گذاری تجربه کرده‌اند.»

مانتیل می‌گوید: «این یعنی روابطی میان رشد اقتصادی و رشد انتشار کربن ایجاد می‌شود.»تنها یک مورد مثبت وجود دارد که مربوط به تغییرات آب‌وهوایی می‌شود: هیچ رشد قابل توجهی در انتشار کربن در سال 2014 صورت نگرفته‌است. این دومین بار است که در 20 سال گذشته هیچ رشد انتشار کربنی صورت نگرفته‌است. این اتفاق نخستین بار در سال 2009 که اقتصاد جهان کوچک شده بود، رخ داد.

مانتیل با اشاره به چشم‌انداز آینده گفت: «ما برای دو سال آینده برآورد می‌کنیم اقتصاد خیلی آرام و ملایم رشد کند.» در این گزارش پیش‌بینی شده‌است که رشد اقتصادی در سال 2016 به 2.9درصد و در سال 2017 به 3.2درصد خواهد رسید.

رشید اظهار کرده‌است که قیمت نفت به دلیل مازاد عرضه نفت با کاهش شدیدی همراه بوده‌است. سازمان ملل انتظار دارد مازاد عرضه نفت برطرف شود و قیمت نفت تا سال 2017 از 45دلار در ازای هر بشکه به 63دلار در ازای هر بشکه برسد.

او هشدار داد که پیش‌بینی قیمت کار بسیار خطیری است اما سازمان ملل نسبت به آن خوشبین است. آن‌ها معتقدند قیمت نفت به کف خود رسیده‌است.

رشید تأکید کرده‌است که تقاضا برای آهن و فلزات افزایش خواهد یافت. البته او در عین حال تأکید کرده‌است که نباید انتظار پیشرفت چندانی داشت.

منبع: کی‌تی‌ای‌آر

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70