۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ساز ناکوک کاهش‌نرخ‌سودبانکی خارج از نت‌های تورم می‌زند

ساز ناکوک کاهش‌نرخ‌سودبانکی خارج از نت‌های تورم می‌زند
کد: 8492   تاریخ انتشار :۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقدام بانک مرکزی مبنی بر ساماندهی فعالیت صرافی های اقدام مطلوبی است، گفت: بخشی از فعالیت های بازار غیر متشکل پولی مانند عملیات بانکی که در موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز صورت می گیرد عامل وارد شدن آسیب به اقتصاد و همچنین خلل در اجرای صحیح مقررات بانکی شده است.
  به گزارش TSEpress  محمد رضا پورابراهیمی داورانی در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت نرخ سود بانکی گفت: سیاست های اقتصادی دولت باعث کاهش نرخ رشد تورم شده بر این اساس مقرر شده بود هر چند ماه یکبار موضوع کاهش نرخ سود سپرده های بانکی در شورای پول و اعتبار بررسی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به دلیل عدم اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخی سود بانکی از سوی بازار غیر متشکل پولی به نظرمی رسد باید تدابیری دیگری اتخاذ شود تا موضوع کاهش نرخ سود بانکی در تمامی موسسات مالی و اعتباری بازارهای متشکل و غیرمتشکل اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد:باید توجه داشت بخشی از فعالیت های بازار غیر متشکل پولی مانند عملیات بانکی که در موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز صورت می گیرد عامل وارد شدن آسیب به اقتصاد و همچنین خلل در اجرای صحیح مقررات بانکی شده است.

پورابراهیمی داورانی افزود: باید پذیرفت بانک مرکزی در حال حاضر اطلاعی از وضعیت مالی موسسات مالی و اعتباری غیر مجار ندارد این در حالی است که این موسسات بازار پول کشور را تحت تاثیر قرار داده اند.

حمایت از ساماندهی فعالیت صرافی‌های کشور

وی در خصوص ساماندهی فعالیت صرافی ها در کشور گفت: رویکرد بانک مرکزی در ساماندهی فعالیت صرافی های اقدام مطلوبی است که باید تا دست یابی به نتیجه مطلوب پیگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شود: بانک ها می توانند فعالیت صرافی انجام دهند اما اینکه فعالیت‌های صرافی تنها محدود به بانک شود این موضوع منتفی است./

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70