۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سال 93 بیشترین زیان به صنعت قند و شکر کشور وارد شد

سال 93 بیشترین زیان به صنعت قند و شکر کشور وارد شد
کد: 4728   تاریخ انتشار :۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۲

چکیده: دبیرانجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران با اشاره به تولید بسیار خوب چغندر قند و نیشکر درسال گذشته، گفت: به رغم این وضعیت، بیشترین زیان به صاحبان این صنعت در این سال وارد شد.

 به گزارش TSEpress   به نقل از ایرنا   بهمن دانایی روز چهارشنبه درحاشیه برگزاری سی و ششمین سمینار کارخانه های قند و شکر ایران درکرج، گفت: دراین مدت یک میلیون و 325 هزار تن قند و شکر در کشور تولید شد. وی درعین حال اظهار داشت: به علت کنترل بازار توسط ستاد تنظیم بازار، پروسه قیمت گذاری برای این تولیدات بیش از چهار ماه به طول انجامید که منجر به عدم فروش به موقع محصولات صنایع قند کشور شد. وی بدون اشاره به میزان زیان وارده به صنایع قند کشور، گفت: در سالی که بیشترین تولید را داشتیم بیشترین ضرر را هم متحمل شدیم. دانایی در ادامه با اشاره به فعالیت 36 کارخانه تولید قند و شکر در17 استان کشور، افزود: تولیدات 9 کارخانه از نیشکر و27 کارخانه از چغندر قند است و متاسفانه درهشت سال گذشته نیزهشت واحد صنعتی دراین بخش تعطیل شد. وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، اظهارداشت: به رغم این وضعیت ،حدود 60 درصد قند و شکر مورد نیاز کشور در صنایع داخلی تولید می شود. دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران گفت: پیش بینی می شود میزان تولید قند وشکر کشور تا پایان سال جاری به یک میلیون و 400 هزار تن برسد که در این صورت 65 درصد نیاز داخلی تامین می شود. دانایی یادآورشد: اکنون کل نیاز سالانه کشور به محصول چغندر قند و نیشکر دو میلیون و 200 هزارتن است. وی رویکرد دولت یازدهم و وزارت جهاد کشاورزی به صنعت قند وشکر را بسیار خوب ارزیابی کرد وافزود: در دولت های نهم و دهم به قدری واردات این محصولات بالا رفته بود که تولیدات داخلی در انبارها ماند. دانایی اضافه کرد: اگر قرار است نرخ مصوبی برای قند و شکر تعیین شود آن را در زمان اصلی خود اعلام کنند تا کشاورزان و صاحبان صنعت بتوانند محصولات خود را به موقع به فروش برسانند. وی گفت: طی 10 سال گذشته دلالان بیشترین سود را از صنعت قند و شکر کشور برده اند. دبیرانجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران یادآور شد: اکنون 80 هزار کارگر به صورت دائم و فصلی در صنعت قند وشکر کشور فعالیت دارند که نیمی دائم و نیمی فصلی هستند. وی، تعداد چغندرکاران کشوررا 38 هزار نفراعلام کرد و گفت:سطح زیر کشت نیشکر کشور87 هزار هکتار و چغندر قند در 95 هزار هکتاراست. در سی و ششمین همایش مدیران و کارشناسان صنعت قند وشکر کشور، مشکلات و نیازهای این بخش به مدت دو روز در کرج بررسی می شود.
 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70