۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سرنوشت سپرده های مردم در موسسه ثامن الحجج چه می شود؟

سرنوشت سپرده های مردم در موسسه ثامن الحجج چه می شود؟
کد: 13276   تاریخ انتشار :۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۵

  به گزارش TSEpress   به نقل از اقتصادنیوز گزارش داد: به گفته نماینده کرج در مجلس« مردم نباید نگران موجودی و سپرده خود باشند چرا که تمامی سپرده های آنان موجود بوده اما چون غیرمنقول است امکان فروش به این زودی ها نیست».
عزیز اکبریان با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز،گفت: نظارت ضعیف بانک مرکزی موجب ایجاد بیش از 550 شعبه از موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج بدون اخذ مجوز شده است. نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی باتاکید برضرورت تسریع در تعیین تکلیف وضعیت "موسسه مالی ثامن الحجج(ع)"، افزود: نگرانی مردم در خصوص وضعیت این موسسه باید با اقدام به موقع بانک مرکزی رفع شود. این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وجود موسسات مالی غیرمجاز در کشور و تکرار سرنوشت موسسه مالی میزان بی‌اعتمادی مردم به سیستم پولی و مالی کشور را رقم می‌زند، تصریح کرد: بی‌تدبیری و ضعف نظارت بانک مرکزی عامل اصلی بی‌اعتمادی مردم بوده از این رو باید پاسخگو باشد. او با اشاره به برگزاری نشست‌های مستمر با مسوولان بانک مرکزی برای تعیین تکلیف وضعیت "موسسه مالی ثامن الحجج(ع)"، افزود:درخصوص این موسسه و سرمایه‌های مردم در آن نگرانی وجود ندارد، چرا که اصل پول مردم موجود است. اکبریان با بیان اینکه درحال حاضر سپرده‌های مردم تبدیل به املاک شده است، تاکید کرد: مردم نباید نگران موجودی و سپرده خود باشند، چرا که تمامی سپرده‌های آنان موجود بوده اما چون غیرمنقول است امکان فروش به این زودی‌ها نیست. این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر انحلال "موسسه مالی ثامن الحجج (ع)"گرفته نشده است، تصریح کرد: اگر قرار باشد تصمیمی برای این موسسه در خصوص انحلال گرفته شود باید قوه قضاییه و بانک مرکزی ورود کنند. او ادامه داد: تسریع در تعیین تکلیف موسسه ثامن الحجج و سایر موسسات بدون مجوز لازمه بازگشت آرامش به اقتصاد کشور است. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: "موسسه ثامن الحجج(ع)" سرمایه به میزان سپرده مشتریان خود دارد اما به علت غیرمنقول بودن امکان نقدشوندگی کمتری دارند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70