۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سهام اپل در کل 25درصد سقوط کرده‌است چشم اپل دوخته به سهام‌داران وفادارش

سهام اپل در کل 25درصد سقوط کرده‌است چشم اپل دوخته به سهام‌داران وفادارش
کد: 14865   تاریخ انتشار :۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰

سهام شرکت اپل به جایی بازگشته‌است که مدت‌ها از آن فاصله گرفته بود: هر سهم کمتر از 100دلار است.

اکنون آیا این یک خرید اتفاقی است یا اینکه قرار است وضعیت به همین شکل باقی بماند و سهام این شرکت همچنان سقوط کند؟

به گزارش TSEpress و به نقل ازصدای اقتصاد   تحلیل‌گران وال‌استریت که همان افرادی هستند که برای پیش‌بینی قیمت سهام پول دریافت می‌کنند معتقدند قیمت سهام این شرکت بین 65تا 200دلار خواهد بود.عقاید تحلیل‌گران و کارشناسان در این زمینه متفاوت است.

اما اکثریت تحلیل‌گران بر این باورند که سهام شرکت اپل ارزش خرید را دارد. پیش‌بینی‌ها برای ماه آینده به طور متوسط 142دلار بوده‌است.

پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه به فروش آیفون و خلاقیت‌های به کار رفته در آن باز می‌گردد.

سهام شرکت اپل در این هفته به این دلیل سقوط کرد که روزنامه نیکی در ژاپن نوشت این شرکت قصد دارد میزان تولید آیفون سیکس‌اس و سیکس‌اس پلاس را 30درصد کاهش بدهد.

در این گزارش هشدار داده شد که تقاضا برای تلفن‌های هوشمند کاهش یافته‌است. مردم دیگر مثل گذشته بر این باور نیستند که تلفن‌های هوشمند جدید بهتر از تلفن‌های گذشته هستند در نتیجه پولی هم برای ارتقا تلفن‌های هوشمند خود نمی‌پردازند.

پر لیندبرگ تحلیل‌گر ABG پیش‌بینی می‌کند که سهام شرکت اپل به 65دلار سقوط خواهد کرد. او می‌گوید: «من معتقدم که اپل وارد فاز جدیدی از فرار سرمایه شده‌است.»

او وضعیت اپل را اینطور تحلیل می‌کند که اگر اپل سهم خود را در بازار از دست بدهد، درآمدهایش نصف خواهد شد. اکنون وضعیت برای این شرکت بسیار رقابتی است.

بدبینی این تحلیل‌گر از عملکرد ضعیف اخیر سهام اپل ناشی می‌شود. اپل از اکتبر 2014 زیر 100دلار بسته نشده بود. اما از 24آگوست به زیر 100دلار سقوط کرد.

به این ترتیب می‌توان گفت که اپل در حقیقت اکنون در بازار خرسی به سر می‌برد چرا که ارزش سهام آن سقوطی 25درصدی داشته‌است.

اما نباید فراموش کرد که اپل طرفداران وفاداری دارد. سرمایه‌گذاران تا کنون بیشترین علاقه را به این شرکت نشان داده‌اند. در میان سهام شرکت‌هایی که در سی‌ان‌ان مانی گذاشته می‌شود، سهام اپل از همه بیشتر دیده و بررسی می‌شود.

این شرکت طی سال‌های گذشته افراد زیادی را به ثروت رسانده‌است.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

امریکا   بورس   سقوط   سهام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70