۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سهام عدالت بی پدر و مادر است

سهام عدالت بی پدر و مادر است
کد: 5856   تاریخ انتشار :۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

به گزارش TSEpress به نقل از ایسنا ، محمد جواد شیخ در خصوص دولتی شدن سهام عدالت گفت:در حال حاضر سهام عدالت کاملا دولتی شده و دولت تصدی آن را برعهده گرفته و آن را اداره می کند یعنی دولت در مجامع شرکت‌ها تصمیم‌گیری کرده و در شرکتهای سرمایه گذاری استانی عضو هیات مدیره تعیین می‌کند، بنابراین شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی عملا تصمیم گیر نیستند زیرا نه حق دارند سود سهام بگیرند و نه این‌که در مجامع شرکت کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 31 شرکت سرمایه‌گذاری استانی در 350 شهر و استان وجود دارد، افزود: با اداره کردن سهام عدالت از سوی دولت، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و تعاونی‌های سهام عدالت در بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند زیرا شرکت‌های تعاونی استانی منبع درآمدی نداشته و تسویه‌حسابی با آنها انجام نشده است.

شیخ با اشاره به اینکه دولت قیم سهام عدالت است، تاکید کرد: در حال حاضر سهام عدالت مانند اولادی است که پدر و مادر ندارد به ‌طوری که وزارت کار و رفاه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، هیات دولت، استانداری‌های هر استان و سازمان امور مالیاتی ادعای مدیریت سهام عدالت را دارند.

عضو سابق کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام تاکید کرد:با نظارت سازمان بورس بر ساختار و اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و نیز وارد شدن تعاونی های استانی به بورس، سهام عدالت از دولت دور می‌شود، زیرا اداره کردن سهام عدالت از سوی دولت مغایر اصل 44 بوده و دولت طبق قانون حق ندارد این سهم را هدایت کرده و در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماینده داشته باشد زیرا یکی از اهداف سهام عدالت کاهش تصدی گری دولت است اما اکنون سهام عدالت کاملا دولتی شده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70