۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سه شرکت جدید بیمه‌ای وارد بازار می‌شوند

سه شرکت جدید بیمه‌ای وارد بازار می‌شوند
کد: 17513   تاریخ انتشار :۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۴

رحیم مصدق پیش‌بینی کرد که آمار حق بیمه تولیدی سال گذشته با رقم 23 هزار میلیارد تومان بسته شود و صنعت بیمه در سال گذشته با نرخ رشد 12 درصدی پرونده‌های سال را ببندد.

به گزارش  TSEpress  معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفت‌وگو با «ایسنا» به عملکرد بیمه مرکزی اشاره و اظهار کرد: در 11 ماه سال گذشته بالغ‌بر 20 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شده که رشد 12 درصدی داشته است و در این مدت 22 میلیون و 290 هزار فقره خسارت پرداخت شده است. رحیم مصدق پیش‌بینی کرد که آمار حق بیمه تولیدی سال گذشته با رقم 23 هزار میلیارد تومان بسته شود و صنعت بیمه در سال گذشته با نرخ رشد 12 درصدی پرونده‌های سال را ببندد. مصدق از ورود سه شرکت جدید بیمه‌ای در سال جدید خبر داد و گفت: بیمه تجارت نو که با مجوز بیمه مرکزی به ثبت رسیده در مرحله تایید صلاحیت مدیران فنی قرار دارد و به زودی پروانه فعالیت این شرکت صادر می‌شود. وی اضافه کرد: علاوه‌بر این بیمه خاورمیانه که تنها بیمه تخصصی کشور در زمینه عمر است پذیره‌نویسی کرده و بعد از کنترل‌های مبارزه با پولشویی مجوز ثبت برای آن صادر می‌شود. ب ه گفته مصدق، شرکت بیمه حکمت صبا نیز در مرحله پذیره‌نویسی قرار دارد و در سال‌جاری پروانه فعالیت دریافت می‌کند. معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین درخصوص وضعیت افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه نیز گفت: سندیکای بیمه‌گران در سال گذشته نامه‌ای را به بیمه مرکزی درخصوص شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند سرمایه خود را به نصاب هیات وزیران برسانند، ارائه کرد و بیمه مرکزی مجوزی را از وزارت اقتصاد و دولت برای این شرکت‌ها با توجه به توانگری مالی و برنامه‌های آتی دریافت کند تا حداکثر این شرکت‌ها تا 4 سال دیگر برای افزایش سرمایه مجوز داشته باشند که این موضوع نیز در هیات عامل بیمه مرکزی به تصویب رسید و با مهلت چهار ساله مورد موافقت قرار گرفت و به زودی این پیشنهاد به دولت ارائه خواهد شد.

بیمه   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70