۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سیمانی ها و لبنی ها بالای جدل صادرکنندگان 93

سیمانی ها و لبنی ها بالای جدل صادرکنندگان 93
کد: 1105   تاریخ انتشار :۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۵

چکیده: وزیر جهاد کشاورزی از افزایش صادرات مرغ و لبنیات در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده با افزایش تولید، در افق 10 ساله تراز بازرگانی بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور را به صفر برسانیم.

به گزارش TSEpress  و به نقل ازایسنا محمود حجتی امروز - یکشنبه - در بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در سالن اجلاس سران اظهار کرد: با حمایت دولت و همراهی مردم توانسته‌ایم در برخی زمینه‌ها که پیش از این کمتر در بازارهای جهانی حضور داشتیم فعال‌تر شویم. به عنوان مثال تولید کشور در زمینه لبنیات در حال حاضر بیش از تقاضاست که البته امیدواریم میزان تقاضای برای لبنیات را افزایش دهیم.   وی افزود: طی هشت ماهه امسال 468 هزار تن لبنیات به کشورهای مختلف صادر شده که 100 هزار تن بیشتر از صادرات مدت مشابه سال گذشته است.   وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در زمینه گوشت مرغ نیز توانایی تولید بیش از یک میلیون تن بیشتر از نیاز کشور (دو میلیون تن) را داریم که اگر بازارهای آن در جهان وجود داشته باشد می‌توانیم به حدود سه میلیون تن تولید گوشت مرغ برسیم.   به گفته حجتی در هشت ماهه سال گذشته 30 هزار تن گوشت مرغ صادر شد که امسال نیز با بیش از 70 درصد افزایش به حدود 51 هزار تن رسیده است. البته این میزان ناچیز بوده و باید بیشتر صادر شود.   وی تاکید کرد: برنامه وزارت جهاد کشاورزی به گونه‌ای است که بتوانیم با بکارگیری دانش و ابزار روز، افزایش تولید را محقق کنیم و در افق 10 ساله تراز بازرگانی بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور را به صفر برسانیم.   وزیر جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از رییس جمهور و هیات دولت برای حمایت از بخش کشاورزی طی سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات عمرانی و تخصیص‌های آن حدود 1900 میلیارد تومان بود که امسال به 4800 میلیارد تومان افزایش یافت. البته این اعتبار تنها بودجه در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است و با سهم مشترک بین وزارت نیرو بسیار بیشتر از این می‌شود.   حجتی افزود: در زمینه مکانیزاسیون نیز رشد تاریخی داشتیم؛ به گونه‌ای که طی شش ماهه نخست سال گذشته فقط 1900 تراکتور توزیع شده بود که این میزان در شش ماهه دوم پارسال به 13 هزار و 860 دستگاه رسید.   وزیر جهاد کشاورزی در پایان اظهار امیدواری کرد با ادامه حمایت‌های دولت و همراهی مردم بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری به سه میلیون و 700 هزار کشاورز که با انواع نارسایی‌های طبیعی در حال تولید و تامین امنیت غذایی هستند، داشته باشیم.  

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70