۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شرکتهای نفت و گاز دنیا برای بازگشت به ایران صف کشیده‌اند

شرکتهای نفت و گاز دنیا برای بازگشت به ایران صف کشیده‌اند
کد: 3745   تاریخ انتشار :۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۲

  • به گزارش TSEpress روزنامه گاردین در گزارشی تاکید کرد که شرکتهای نفتی و گازی بین‌المللی با نزدیک شدن به نهایی شدن توافق هسته‌ای ایران و ٥+١، برای بازگشت به بازارهای ایران صف کشیده‌اند.
  • به گزارش روزنامه گاردین در گزارشی به پیشرفتهای اخیر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای عضو گروه ٥+١ پرداخته و تاکید کرده است که توافقهای اولیه دو طرف می‌تواند آغازی بر "هجوم" شرکتهای غربی برای حضور در بازار دست نخورده ایران باشد.
    براساس این گزارش، شرکتهای فعال در حوزه انرژی و حمل و نقل از جمله شرکتهایی هستند که هم‌اکنون برای بهره‌گیری از روابط تجاری با ایران صف کشیده‌اند.
    این گزارش حاکی است، حتی با آن وجود که مذاکرات همچنان در مراحل نهایی خود است، انتظارات برای رسیدن به یک توافق نهایی و لغو تحریمها علیه ایران موجب شده است تا شرکتهای بین‌المللی برای برقراری ارتباط با تهران و ابراز علاقه به حضور در بازارهای این کشور هجوم بیاورند.
    اما اگرچه در صدر صف شرکتهای آماده برای ورود به بازار ایران، شرکتهای نفتی و گازی قرار دارند، شرکتهای فعال در دیگر حوزه‌ها نیز به دنبال بهره گیری از ظرفیتهای کلان ایران هستند. برای مثال هم‌اکنون رقابت شدیدی میان ایرباس و بویینگ برای تامین قطعات یدکی مورد نیاز ناوگان هوایی ایران وجود دارد.
    این گزارش در ادامه با اشاره به تمایل شرکتهای نفتی برای ورود به بازار ایران می‌نویسد: بی پی که پیش از این از بازار ایران اخراج شده بود، هم‌اکنون بدون جلب توجه و با خودداری از هرگونه اظهارنظر، امیدوار است تا به زودی قادر به بازگشت به ایران باشد.
    مدیران عامل شرکتهای صنعتی نیز اذعان می‌کنند که ایران چشم‌اندازها و فرصتهای قابل توجهی برای آنها دارد.
    پارس-جنوبی-1براساس این گزارش، میدانهای نفتی مثل آزادگان و یادآوران در مرز ایران و عراق و همچنین میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس، در کانون توجهات شرکتهای نفت و گاز بین‌المللی قرار دارند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70