۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

صادرات چیپس و پفک از مرز 30 میلیون دلار گذشت

صادرات چیپس و پفک از مرز 30 میلیون دلار گذشت
کد: 12703   تاریخ انتشار :۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳

علی شریعتی دبیر انجمن تولیدکنندگان چیپس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تولیدات کارخانجات داخلی در این بخش به دو دسته فراورده‌های غلات حجیم شده (انواع پفک) و فراورده‌های سیب زمینی سرخ شده (انواع چیپس) تقسیم می‌شود گفت: در نیمه نخست سال جاری میزان صادرات انواع پفک داخلی به 6 هزار تن رسید که این میزان بالغ بر 18 میلیون دلار برای کشور درآمد ارزی داشته است.
وی افزود: در بخش صادرات پفک در مدت زمان یاد شده نسبت به سال گذشته با رشد 100 درصدی روبه رو بوده‌ایم.
شریعتی با اشاره به اینکه میزان صادرات انواع چیپس 4 هزار تن بوده است اظهار کرد: ارزش این میزان صادرات بالغ بر 16 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد داشته است
 وی ادامه داد: به طور کلی در شش ماهه نخست سال جاری میزان صادرات انواع چیپس و پفک بالغ بر 34 میلیون دلار بوده که با توجه به اینکه 70 درصد صادرات و فروش انواع چیپس و پفک در نیمه دوم سال اتفاق میافتد از این رو پیش بینی می‌شود که میزان صادرات نسبت به نیمه نخست سال جاری چندین برابر افزایش یابد.
به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و پفک در حال حاضر 17 درصد از تولید سیب زمینی کشور جذب صنایع تبدیلی در این بخش می‌شود.
 شریعتی با اشاره به اینکه امسال میزان برداشت سیب زمینی در کشور بسیار مطلوب‌تر از سال گذشته بوده گفت: پیش بینی می‌کنیم که میزان تولید انواع چیپس در سال جاری 20 درصد افزایش پیداکند
وی گفت: سال گذشته نزدیک به 770 هزار تن سیب زمینی جذب صنایع تبدیلی شده که این میزان امسال 20 درصد افزایش خواهد داشت.
دبیر انجمن تولیدکنندگان چیپس با اشاره به اینکه هر 6 کیلو سیب زمینی، یک کیلو چیپس می‌دهد اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری بیشترین میزان صادرات ایران در بخش چیپس وپفک به کشورهای عراق، افغانستان، کشورهای خلیج فارس و آسیای میانه بوده است.
وی همچنین به صادرات انواع چیپس و پفک به کشورهای آلمان، امریکا، انگلیس وکانادا نیز اشاره کردو گفت: از آنجایی که به بسیاری از ایرانیان مقیم دران کشورها با طعم و مزه چیپس و پفک ایرانی حس نوستالژیک دارند از این رو در تمامی فروشگاه‌ها و مغازه‌های و خدمات دهنده  به ایرانیان در کشورهای یاد شده به اندازه وفور چیپس و پفک وطنی عرضه می‌شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70