۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

صف ورود 20 شرکت جدید به فرابورس

صف ورود 20 شرکت جدید به فرابورس
کد: 507   تاریخ انتشار :۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۵

مدیرعامل فرابورس ایران با اعلام این خبر که عرضه‌های اولیه سهام متناسب با شرایط بازار انجام خواهد شد، گفت: برای تأمین مالی پروژه‌ها صندوق‌های زمین و ساختمان و دارایی‌های فکری هم از طریق فرابورس اقداماتی در حال انجام است.

به گزارش TSEpress  امیر هامونی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آخرین وضعیت صندوق‌های زمین و ساختمان و بازار دارایی‌های فکری چطور ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: اکنون پروژه‌های جدیدی برای راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان درخواست داده‌اند که در مرحله اخذ مجوز و موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

وی افزود: پس از این مرحله صندوق ‌های زمین و ساختمان جدید برای تأمین مالی از طریق فرابورس پذیره‌نویسی خواهند شد.

هامونی با اشاره به وضعیت اولین صندوق زمین و ساختمان فرابورس به نام نسیم گفت: این صندوق که برای اولین بار و در فرابورس پذیرش شد به زودی گزارش 3 ماهه از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها ارائه خواهد داد و بر همین اساس گزارش کامل و جامعی از روند فعالیت‌ها در بازار منتشر خواهد شد.

وی همچنین درباره میزان تقاضا برای تأمین مالی از طریق بازار دارایی‌های فکری گفت: اکنون 18 اختراع از فیلتر و مناسبات فرابورس عبور کردند و اکنون در تابلوی بازار دارایی‌های فکری به ثبت رسیده‌اند.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه ایده‌های ارائه شده در مرحله بازاریابی هستند، گفت: این ایده‌ها به محض اتمام مراحل کاری خود در بازار عررضه خواهند شد و به نظر می‌رسد به زودی یکی از این ایده‌ها تا پایان هفته عرضه شود.

هامونی درباره دیگر ابزارهای جدید تأمین مالی از جمله ETFها (صندوقهای قابل معامله بورسی) گفت: اخیراً یک EFT جدید به درخواست تأمین سرمایه لوتوس پارسیان ارائه شده که 90 درصد آن در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی تأکید کرد: منابع حاصل از راه‌اندازی صندوق قابل معامله در اوراق با درآمد ثابت از جمله اوراق مشارکت، اجاره و مرابحه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ایران با تأکید بر اینکه منابع ETFها به تأمین مالی شرکت‌هایی که از طریق انتشار اوراق با درآمد ثابت اقدام کرده‌اند کمک می‌کند، گفت: اکنون 4200 میلیارد تومان اوراق با درآمد ثابت در فرابورس منتشر شده که این صندوق‌ها کمک زیادی به این بازار می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که پذیرش شرکت‌های جدید در فرابورس و عرضه اولیه سهام طبق آخرین آمار و برنامه‌ریزی ها چه میزان است، گفت: روند عرضه‌های اولیه طی ماه‌های گذشته بسیار مطلوب بوده است و عرضه‌های جدید هم متناسب با شرایط بازار انجام می‌شود.

هامونی با بیان اینکه عرضه اولیه سهام در گرو وضعیت بازار است، گفت: اکنون 20 شرکت پذیرش شده و منتظر عرضه اولیه هستند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.