۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طرح دو فوریتی مجلس برای افزایش 1000 درصدی تعرفه خودرو وارداتی

طرح دو فوریتی مجلس برای افزایش 1000 درصدی تعرفه خودرو وارداتی
کد: 8984   تاریخ انتشار :۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به تدوین طرح دو فوریتی برای افزایش 1000 درصدی تعرفه خودرو وارداتی، گفت:‌ بر اساس این طرح، دولت موظف به جایگزینی خودروهای فرسوده خود با خودروهای داخلی می‌شود، تا ناوگان کشور تغییر پیدا کند.

 به گزارش TSEpress    نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌اوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، که بیکاری 80 هزار نفر از مهم‌ترین تبعات رکود در تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور است.

وی گفت: متأسفانه در شرایط کنونی وزارتخانه‌های صنعت، اقتصاد و بانک مرکزی هیچ کمکی برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی انجام نمی‌دهند، هر چند مسئولان خودروساز کشور در عرصه مدیریتی بی لیاقت هستند و نسبت به کاهش 30 درصدی هزینه و افزایش کیفیت خودروهای داخلی اقدام نکردند.

قاضی‌پور ادامه داد: سوء مدیریت مسئولان خودروسازی کشور در تمام حوزه‌ها نباید موجب تعطیلی این صنعت در کشور شود، از این‌رو نمایندگان طرح دوفوریتی را برای حمایت از صنعت خودروسازی و افزایش یک‌هزار درصدی تعرفه واردات خودرو در دستور کار دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: همچنین بر اساس این طرح، دولت موظف به جایگزینی خودروهای فرسوده خود با خودروهای داخلی می‌شود، تا ناوگان کشور تغییر پیدا کند.

وی گفت: اگر مشکلات صنعت خودروسازی داخلی حل نشود، به طور حتم در آینده اتوبان‌های غرب تهران – کرج، مملو از بیکاران صنعت خودروسازی می شود، که این تبعاتی را به‌دنبال دارد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70