۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

فروش سهام شرکت عظیم نفتی آرامکو عربستان بدلیل کسری بودجه

فروش سهام شرکت عظیم نفتی آرامکو عربستان بدلیل کسری بودجه
کد: 14635   تاریخ انتشار :۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸

عربستان سعودی به دلیل کسری بودجه ممکن است ، به انتشار سهام برای شرکت عظیم نفتی دولتی آرامکو پرداخته و این سهام را در معرض فروش قرار دهد.

  به گزارش TSEpress  و به نقل از ایسنا، جانشین قدرتمند ولیعهد پادشاهی سعودی در یک مصاحبه ای با هفته نامه اکونومیست که روز پنجشنبه انتشار یافت، این خبر را اعلام کرد. شاهزاده محمد بن سلمان پس از آن که کشورش به دلیل سقوط بهای نفت یک کسری بودجه بی سابقه را به ثبت رساند به هفته نامه مستقر در لندن گفت :' این موضوع چیزی است که در دست بررسی قرار گرفته و ما معتقدیم که طی چند ماه آینده در مورد آن تصمیم گرفته خواهد شد. ' این شاهزاده سعودی گفت :' من شخصا مشتاق هستم که این گام برداشته شود. به اعتقاد من ، این کار به نفع بازار سعودی ، آرامکو و به نفع شفافیت بیشتر و مقابله با فساد خواهد بود که ممکن است در حول و حوش آرامکو وجود داشته باشد. ' پسر حدود سی ساله ملک سلمان ریاست شورای عالی را به عهده دارد که بر این شرکت از زمان جدا شدن از وزارت نفت در سال گذشته نظارت دارد. وی همچنین تصدی وزارت دفاع و ریاست شورای اصلی هماهنگی اقتصادی را به عهده دارد. شرکت سعودی آرامکو بزرگترین شرکت نفتی در جهان از حیث تولید نفت خام و صادرات است.

اقتصاد   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70