۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت سنگ آهن همچنان در سراشیبی است

قیمت سنگ آهن همچنان در سراشیبی است
کد: 11531   تاریخ انتشار :۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۸

در آینده وضعیت جهانی نرخ سنگ آهن شیب ملایمی خواهد داشت که احتمال کاهش نرخ‌ها نیز وجود دارد و انتظار شرایط بهینه در بازار در شرایط کنونی وجود ندارد .

  به گزارش TSEpress  به نقل  از  ایلنا مهرداد اکبریان، عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در خصوص وضعیت سنگ آهن در بازار ایران اظهار داشت: متاسفانه قیمت سنگ آهن همچنان پایین است و دورنمای ۲ ساله‌ای برای نرخ سنگ آهن دیده نمی‌شود و مسایل کلان جهانی نیز در این موضوع موثر بوده اما عمده‌ترین آن قدرت و توان تولیدکنندگان بزرگ دنیا و لابی کنندگان کلان تولید سنگ آهن بوده که باعث شده رقبا از این بازار خارج شوند. اکبریان تصریح کرد: البته در آینده وضعیت جهانی نرخ سنگ آهن شیب ملایمی خواهد داشت که احتمال کاهش نرخ‌ها نیز وجود دارد و انتظار شرایط بهینه در بازار وجود ندارد. وی ادامه داد: شرایط مدیریت قیمت‌ها در داخل ایران کمی متفاوت‌تر است و در صورتی که پیش‌بینی‌ها برای توسعه کشور پس از موضوع ثبات سیاسی درست باشد بهبود مدیریت کلان در سیستم دولتی دیده می‌شود. عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن خاطر نشان کرد: اگر طرح‌های توسعه‌ای نیز سرعت گیرد مصرف فولاد در ایران افزایش خواهد یافت. وی گفت: همچنین در صورت ثبات سیاسی در کشورهای همسایه ( افغانستان و سوریه و عراق ) که تاکنون درگیر جنگ بودند وضعیت صادرات فولاد بهبود خواهد یافت و شاهد بهبود وضعیت بازار خواهیم بود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70