۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت طلا به کف یک ماهه رسید

قیمت طلا به کف یک ماهه رسید
کد: 10930   تاریخ انتشار :۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵

پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد که قیمت طلا دیروز (دوشنبه) در پایان معاملات بازار نیویورک به کمترین سطح خود در یک ماه اخیر رسید.

به گزارش   TSEpress ، پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته با خبر خود مبنی بر آغاز افزایش نرخ های بهره از ماه آینده، سرمایه گذاران را غافلگیر کرد، قیمت طلا رو به کاهش گذارد. افزایش نرخ بهره برای بازار کالاهایی مانند طلا به منزله باد مخالف است، زیرا با افزایش نرخ بهره، تقاضای طلا که یک کالای بدون بهره است، کاهش می یابد. قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) دیروز در پایان معاملات بازار کامکس نیویورک با نیم درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته، به 1135.90 دلار در هر اونس رسید که کمترین سطح قیمت از اول اکتبر (9 مهر) تاکنون محسوب می شود. هفته گذشته نیز قیمت طلا در این بازار 1.8 درصد کاهش یافته بود. قیمت نقره برای تحویل در ماه دسامبر نیز دیروز در این بازار با یک درصد کاهش به 15.41 دلار، قیمت نقره برای تحویل در ماه ژانویه (دی) با 1.1 درصد کاهش به 978.40 دلار و قیمت پالادیوم برای تحویل در ماه دسامبر با چهار درصد کاهش به 650.35 دلار در هر اونس رسید. در بازار لندن نیز دیروز قیمت تحویل فوری یا نقد طلا در اوایل کار این بازار به 1132.35 دلار در هر اونس رسید که کمترین قیمت از پنج اکتبر (13 مهر) است. در پایان معاملات نیز هر اونس طلا در این بازار به قیمت 1135.55 دلار معامله شد. هفته گذشته قیمت طلا در بازار لندن تقریبا 2 درصد کاهش یافته بود. هر اونس طلای معمولی در سیستم متریک تقریبا معادل 28.350 گرم است.

منبع: ایرنا

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70