۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت نفت در بالاترین سطح طی هفت ماه گذشته

قیمت نفت در بالاترین سطح طی هفت ماه گذشته
کد: 18282   تاریخ انتشار :۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۱۰

قیمت نفت خام امریکا روزسه شنبه به بالاترین سطح خود طی هفت ماه گذشته رسید و این افزایش تحت تاثیر پیش بینی معامله گران درمورد کاهش ذخایر نفتی امریکا بزرگترین مصرف کننده جهان صورت گرفت.

    به گزارش  TSEpress  و به نقل از ایرنا، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت ، نفت خام سبک و شیرین امریکا برای تحویل در ماه ژوئیه در معاملات اواخر سه شنبه با یک افزایش 5/2 درصدی به 49 دلار و 27 سنت رسید که بالاترین قیمت از اکتبر 2015 بود .
این حرکت صعودی قیمت نفت پس از آن رخ داد که موسسه نفت امریکا هفته قبل پیش بینی کرد که ذخایر نفت خام امریکا تا 1/5 میلیون بشکه کاهش یافته است.
قیمت نفت خام که در ماه ژانویه به پایین ترین حد خود طی دوازده سال گذشته رسیده بود با این تصور که بازار رفته رفته به تعادل خواهد رسید وعرضه مازاد به بازار درسطح جهان کاهش خواهد یافت ، تاکنون به دو برابر افزایش یافته است.
یک مرکز مشاوره بازار نفت برآورد کرده است که آتش سوزی درکانادا و بروز مشکلاتی در بعد انرژی در امریکا باعث خواهد شد تا ذخایر نفت این دو کشور طی هفته های آینده 25 میلیون بشکه یا بیشتر کاهش یابد.
خبر کند شدن فرایند تولید نفت عراق نیز به این افزایش دامن زده است . فلاح الغامری نماینده عراق در اوپک گفته است که این کشور تا پیش از روبرو شدن با مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری ، هوای بد و قطع برق که باعث کاهش بی سابقه تولید در ماه ژانویه شده است ، درحال تولید روزانه 5/4 میلیون بشکه نفت بود.
در صورتی که قیمت نفت به بالای پنجاه دلار درهربشکه برسد برخی از تولید ممکن است تحریک به افزایش عرضه نفت شده و تهدید به جلوگیری از تقویت بیشتر قیمت کنند.

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70