۳ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 22 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مدیران خارجی برای خودرو ساز های داخلی

مدیران خارجی برای خودرو ساز های داخلی
کد: 13355   تاریخ انتشار :۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی روز گذشته در گفت‌وگو با خبر‌گزاری‌ تسنیم بر لزوم ورود مدیران صادراتی در صنایع مختلف از جمله خودرو تاکید کرد که یکی از کارشناسان صنعت خودرو در گفت‌و‌گویی، استفاده از مشاوران خارجي در این زمینه را عامل اصلی تقويت شبكه صادراتي خودرو خواند.

  به گزارش TSEpress   به نقل ازروزنامه دنیای اقتصاد هر چند تولید صادرات محور در تمام استراتژی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صنعت خودرو تعبیه شده است، اما طی پنج سال گذشته با استناد بر آمار موجود؛ کمتر شاهد تحقق این هدف از سوی خودروسازان بوده‌ایم. بر این اساس بسیاری از کارشناسان نبود کیفیت مناسب و همچنین بی‌تجربه بودن شرکت‌های خودروساز در امر صادرات را عامل اصلی عدم تحقق اهداف صادراتی صنعت خودرو می‌دانند. در همین زمینه یکی از کارشناسان صنعت خودرو با اشاره به این موضوع تاکید کرد که در حال حاضر شركت‌هاي خودروساز كشور داراي تجربيات بين‌المللي براي صادرات انبوه نیستند و پشتوانه قوي براي مديريت فروش ندارند؛ بنابراین براساس پژوهش‌هاي ميداني صورت گرفته استفاده از مشاوران خارجي جهت به‌كارگيري تكنولوژي‌هاي نرم‌افزاري به‌عنوان عامل اصلي تقويت شبكه صادراتي محصولات صنعت خودرو از اهميت بالایی برخوردار است.

وی ادامه می‌دهد: در صورتی که دولت خواهان رشد بالاي صادراتي باشد باید با بهره‌گیری از مشاوران خارجي در راستای ساختار بين‌المللي شدن صنعت خودرو گام بردارد. وی تاکید می‌کند که به دليل فقدان تجربيات لازم خودروسازي كشور در حوزه صادرات، ترديدي نيست كه شركت‌هاي خودروساز برای حركت در اين مسير با مشكلات عديده‌اي در توسعه فروش‌هاي بين‌المللي مواجهه شوند كه مشاوران خارجي در تسهیل چنین مشکلاتی نقش مهمی را ایفا می‌کند. براساس اظهارات این کارشناس صنعت خودرو به‌نظر می‌رسد، با توجه به تاثیر خودروسازی بر شاخص‌های کلان اقتصادی و برنامه وزارت صنعت نسبت به صادرات یک میلیون دستگاهی خودرو، بهره‌گیری از مشاوران خارجی اثر ویژ‌ه‌ای در به نتیجه رسیدن این اهداف داشته باشد.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219