۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مجوز صادرات ۴ کارخانه لبنی ایران به روسیه؛ آغاز صادرات از اول بهمن

مجوز صادرات ۴ کارخانه لبنی ایران به روسیه؛ آغاز صادرات از اول بهمن
کد: 14566   تاریخ انتشار :۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۷

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: در پی بازدید نماینده دامپزشکی روسیه از کارخانه‌های لبنی، پروتکل صادرات محصولات لبنی به روسیه صادر شده و ۴ کارخانه لبنیات ایرانی مجوز صادرات به این کشور گرفتند.

  به گزارش  TSEpress   کاوه زرگران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره با آخرین وضعیت بازار صادرات محصولات کشاورزی از جمله محصولات لبنی به روسیه گفت: روسیه سالانه 4 میلیارد دلار واردات محصولات لبنی دارد که یک و نیم میلیارد دلار آن را پنیر خشک از جمله پنیر چدار و گودا تشکیل می‌دهد که ایران ظرفیت تولید تمام این محصولات را دارد.

وی تصریح کرد: از سال گذشته که با تشدید تحریم‌های روسیه هم در اقدامی متقابل واردات مورد نیاز خود را از اروپا محدود کرد، ایران می‌توانست از ظرفیت بازار روسیه استفاده کرد، در حالی که آمریکای جنوبی و ترکیه نیز در این میان بیکار ننشسته و بازار روسیه را در این حوزه از آن خود کردند.

به گفته زرگران این در حالی است که کل صادرات محصولات لبنی ما به کشورهای دیگر در حال حاضر 670 میلیون دلار است و اگر ما بتوانیم تنها بخشی از نیاز روسیه را تامین کنیم، این رقم فراتر از یک میلیارد دلار خواهد بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: صادرات محصولات لبنی ایران به روسیه از ۲۰ ژانویه (اول بهمن ۹۴) آغاز می شود.

   

اقتصاد   بازار سرمایه   بورس   بورس تهران   لبنیات   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70