۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

محاسبه هزینه مشترکان پرمصرف گاز، برق و آب به نرخ آزاد

محاسبه هزینه مشترکان پرمصرف گاز، برق و آب به نرخ آزاد
کد: 1871   تاریخ انتشار :۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۵

  • کمیسیون انرژی مجلس به منظور ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف انرژی، پیشنهادی را بررسی می‌کند که با نهایی شدن آن بهای گاز، آب و برق برای مشترکان پرمصرف، به شکل آزاد محاسبه می‌شود.
  • به  گزارش TSEpress به نقل ازامیر عباس سلطانی در گفتگو با خبرنگار شانا، در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه ٥ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون انرژی در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: امروز پیشنهادهای وزارتخانه های نفت و نیرو در این زمینه بررسی می‌شود.

    عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی افزود: پیش‌ازاین وزیر نفت در صحن مجلس محورهای اقتصاد مقاومتی مدنظر دستگاه متبوعش را تشریح کرده است؛ ازاین‌رو امروز وزارتخانه نیرو پیشنهادهای خود را ارائه کند.

    دبیر کمیسیون انرژی گفت: وضع برق و آب به‌شدت زیان ده شده است. افزون بر این، شرایط جوی بر این محدودیتها افزوده است، ازاین‌رو وضع در این بخش رضایتبخش نیست، بنابراین، احتمال ایجاد محدودیت در زمینه برق و آب در تابستان ٩٤ وجود دارد.

    این نماینده مجلس نهم، بابیان این‌که در چند سال گذشته کار خاص زیربنایی در وزارت نیرو شکل نگرفته است، افزود: هم‌اکنون شرکتهای آب و برق زیان ده هستند.

    وی با انتقاد از واگذار‌یهای انجام‌شده در این بخش، افزود: انگیزه لازم برای حضور بخش خصوصی در حوزه‌های آب و برق به‌خوبی ایجاد نشده است.

    سلطانی به موضوع هدرروی انرژی نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ٢٥ درصد، هدرروی انرژی وجود دارد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید این پرتی برطرف شود، این در حالی است که نباید تنها از مردم انتظار داشت صرفه‌جویی کنند.

    وی در این زمینه به یک پیشنهاد کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت: به‌منظور تشویق مشترکان آب، برق و گاز، آن دسته از مشترکانی که هزینه مصرف آنها حدود چهارهزار تومان شود از پرداخت هزینه‌ آن معاف خواهند شد و گروهی که بیش از الگوی مصرف استفاد کنند هزینه‌های آنها به نرخ آزاد محاسبه خواهد شد.

    دبیر کمیسیون انرژی بابیان این‌که نفع این سازوکار برای دولت است، افزود: این پیشنهاد در حال بررسی است و هنوز رای گیری در این زمینه انجام‌نشده است؛ بنابراین، با تصویب آن در کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود و اگر در این کمیسیون به هر دلیلی تصویب نشد موضوع در صحن پیگیری می‌شود.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70