۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نجات جهان کار ساده‌ای نیست: توافق پاریس با سلطه نفتی چه می‌کند؟

نجات جهان کار ساده‌ای نیست: توافق پاریس با سلطه نفتی چه می‌کند؟
کد: 13449   تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷

متیو کمپبل/گزارشگر: سوخت‌های فسیلی تا سال 2030 حدود 75درصد از منبع انرژی جهان را تشکیل خواهند داد

نجات جهان کار ساده و ارزانی نیست. اگر شما نفت، زغال‌سنگ یا ماشین‌های قدیمی می‌فروشید این فاجعه را نزدیک‌تر می‌کنید. برای سازندگان پنل‌های خورشیدی نور کارآمد و پیشرفت تکنولوژی می‌تواند نوعی معجزه به شمار می‌رود.

خط قرمز توافق این هفته پاریس نیز همین بود. به این ترتیب 195 شرکت متعهد شدند که آلودگی هوا را کاهش دهند.

به گزارش TSEpress و به نقل ازصدای افتصاد  پاتریک پویانه مدیرعامل شرکت بزرگ نفتی فرانسوی توتال می‌گوید: «به عنوان تولیدکنندگان اصلی نفت و گاز، ما در مرکز این مباحث قرار داریم. البته افراد خوشبین در هر سختی، فرصتی را می‌بینند. من یکی از آن افراد خوشبین هستم و از این فرصت استفاده خواهم کرد.»کشورهایی که پیش از این نیز مباحث آلودگی هوا را مد نظر داشتند و همچنین شرکت‌های فعال در این زمینه، برنده میدان خواهند بود. اما کشورهای تولیدکننده سوخت‌های فسیلی به دردسر خواهند افتاد. اکنون فرصتی برای تأمین‌کنندگان انرژی‌ها پاک و انرژی خورشیدی فراهم می‌شود.

توافقی که در پاریس صورت گرفت، یکی از مهم‌ترین توافقات به شمار می‌رود. رهبران کشورهای بزرگ جهان و اقتصادهای توسعه‌یافته نظیر باراک اوباما و شی جین‌پینگ دور هم جمع شدند تا مدل‌های کسب‌وکار آتی خود را مورد بازنگری قرار دهند و با مذاکره به راه‌حلی جهانی دست پیدا کنند.

این مدل جدید باعث افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی‌های پاک و انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر خواهد شد. علاوه بر آن مالیاتی نیز برای انتشار کربن در نظر گرفته شده‌است. ایالات متحده امریکا برآورد کرده که 1تریلیون دلار در این مسیر خرج خواهد کرد.

به این ترتیب شرکت‌هایی که بتوانند خود را با این سیستم تطبیق بدهند می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند و جزو برندگان این میدان باشند.

البته هیچ کدام از موارد فوق بدین معنا نیست که شرکت‌های بزرگ نفتی از بین خواهند رفت. بر اساس اطلاعات به دست آمده از آژانس بین‌المللی انرژی، سوخت‌های فسیلی تا سال 2030 حدود 75درصد از منبع انرژی جهان را تشکیل خواهند داد.

منبع: بلومبرگ

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70