۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نزدیکترین صنعت به سودآوری؛ خودرو است

نزدیکترین صنعت به سودآوری؛ خودرو است
کد: 445   تاریخ انتشار :۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۹

به گزارش TSEpress  و به نقل از سنا:

صنعت خودرو در سایه یک مدیریت کارآمد می تواند به یکی از سودآورترین صنایع کشور تبدیل شود.

صالح عزیزجهان، کارشناس بورسی در زمینه خودرو، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه درآمد صنعت خودرو می تواند جایگزین صنعت نفت شود، افزود: با توجه به نوسان های اخیر قیمت بشکه های نفتی در بازار و بازی سیاسی دنیای غرب با بهای نفت، به طور حتم صنعت خودرو به عنوان یکی از بزرگترین صنایع کشور می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود.

وی تصریح کرد: صنعت خودرو از پتانسیل بالایی برخوردار است و همانطور که تجربه نشان داد، در زمان تحریم نیز توانست روی پای خود بایستد.

عزیزجهان افزود: صنعت خودرو ایران با داشتن نیروی انسانی ارزان قیمت و پتانسیل بالا برای رشد و افزایش سودآوری همچنان می تواند لیدر بازار در تالار شیشه ای محسوب شود.

این کارشناس صنعت خودرو در یکی از شرکت های خودروسازی، با بیان اینکه اگر چه صنعت خودرو  همیشه لیدر اصلی بازار نبوده گفت: اما به طور مسلم از موثرترین گروه ها در میان صنایع بورسی است.

به گفته عزیزجهان، در حال حاضر صنعت خودروسازی ایران با چالش های زیادی مواجه است، بر همین اساس همچنان نامطمئن به سوی آینده گام برمی دارد.

وی تصریح کرد: صنعت خودرو در سایه یک مدیریت و اطمینان خاطر و مدیریت قوی که طی سالهای اخیر از آن دور بوده ، قابلیت سود آوری بالا را دارد. این در حالی است که هم اکنون، 23 درصد سهم صنعت ایران به خودرو اختصاص دارد و این صنعت بیشترین فرصت اشتغال زایی را در میان صنایع ایجاد کرده است و از آنجا که جنبه انحصاری هم دارد، رقیبان و دیگر تولید کنندگان خارجی نیز نمی توانند آینده این صنعت را به مخاطره بیندازند.

این کارشناس صنعت خودرو، پیش بینی کرد: زمینه های خروج صنعت خودرو کشور از رکود فراهم شده اما یک فرصت کوتاه مدت لازم است تا این صنعت دوباره خود را بازسازی کرده و تولیدات خود را به سطح انبوه برساند.

وی در پایان به سهامداران این گروه توصیه کرد: تجربه نشان داده سهامداران گروه خودروسازی و قطعه سازی توانسته اند همیشه سودی معقول و منطقی از این صنایع کسب کنند.

یادآور می شود، وزیرصنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه در همایش صنعت خودرو برنامه های صنعت خودرو برای جایگزین درآمدهای این صنعت به جای درآمدهای صنعت نفت این طور تشریح کرد: در حال حاضر گردش مالی صنعت خودرو ۱۲ میلیارد دلار است و وزارت صنعت در راستای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی سیاست‌های منسجمی را برای توسعه صنعت خودرو کشور پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد: تولید 3 میلیون خودرو و صادرات یک میلیون دستگاه از جمله اهداف صنعت خودرو در افق 2025 است که در این رابطه همکاری‌های بین‌المللی با شرکت‌های خارجی صاحب‌نام می‌تواند نقش موثری را ایفا کند . این در حالی است  که تامین حداقل 25 میلیارد دلار ارزش تولید سازندگان داخلی و صادرات 5 تا 6 میلیارد دلار قطعه از سوی سازندگان از جمله اهداف ما به شمار می‌آید.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70