۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نعمت زاده: مردم خرید خودرو را به اجرای برجام گره زده اند

نعمت زاده: مردم خرید خودرو را به اجرای برجام گره زده اند
کد: 10670   تاریخ انتشار :۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اینک مردم برای خرید خودرو داخلی مرددند و منتظر وضعیت بازار خودرو پس از اجرای برجام هستند.

 به گزارش   TSEpress به نقل از ایرنا  محمدرضا نعمت زاده پنجشنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: درچند ماه اخیر با تبلیغ های مخرب صورت گرفته علیه خودروهای داخلی مشکلاتی متوجه این بخش شده است. نعمت زاده اظهار کرد:به این موضوع پی بردیم که دولت دراین زمینه نتوانست کاری انجام دهد و دلیل عمده آن نیز تبلیغ گسترده دشمنان برای نخریدن خودروی داخلی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی از یخش های رکود کشور ناشی از تبلیغ سو علیه خرید خودرو داخلی است گفت: این خودرویی که دراین چند ماه با تبلیغ سو مواجه شده همان خودرو شش ماه پیش است و اگر بهتر نشده بدتر هم نشده است. وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تولید داخلی کشور افزود: فرهنگ مصرف کالای خارجی که در کشور نهادینه شده باید اصلاح شود و با محقق شدن این امر ظرفیت ایجاد اشتغال و درآمد برای جوانان فراهم می شود. نعمت زاده یادآورشد:برنامه راهبردی ۱۰ ساله این وزارتخانه تهیه و منتشر شده و با رفع موانع بین المللی روند اجرای آن سرعت می گیرد. وی گفت:حدود یک سوم اقتصاد ملی در بخش صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است. وی بابیان اینکه در بخشی از واحدهای تولیدی مشکلاتی از سال های گذشته باقیمانده است یادآورشد: برای نمونه شرکت صدرا بوشهر(شرکت صنایع دریایی ایران) سال ها دچار مشکلاتی بود که با تصمیم های اخیر تحرک بهتری پیدا کرده است. نعمت زاده با اظهارامیدواری برای تصویب لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق این امر منجر به رونق تولید داخلی و صادرات خواهد شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بیشتر رویکرد این وزارتخانه تکیه بر فعالیت بخش خصوصی و قرار گرفتن در کنار این بخش است. وی با اشاره به اهتمام دولت برای کاهش تورم گفت: حال وقت آن رسیده که برای رفع رکود و ایجاد رونق کار شود که در این راستا تصمیم هایی از سوی دولت و شورای پول و اعتبار گرفته شده که بانک مرکزی نیز قول مساعد به انجام آن تا پانزدهم ماه جاری داده است. نعمت زاده ادامه داد: بخشی از بازارهای کشورهای همسایه به دلیل ناامنی ها که در آنها ایجاد شده افت پیدا کرده است. وی یادآور شد: کشش بازار کشورهای همسایه که درآمد آنها حاصل از فروش نفت بود کاهش پیدا کرده و همین امر موجب شده تا شرکت های ایرانی چند ماهی نتوانند پول خود را دریافت کنند. نعمت زاده گفت: در دولت تصویب شده که با پرداخت وام یکساله زمینه حل مشکل های این شرکت ها برطرف شود. وی تاکید کرد:با رفع موانع بین المللی سال آینده حرکت چشمگیری برای ایجاد رونق درکشور خواهیم داشت. نعمت زاده ادامه داد: برای برون رفت از رکود، بانک ها نیز وام های بیشتری نسبت به سال پیش گذاشته اند ولی این امر جوابگو نیست و نیاز صنایع بیش از این میزان است. وی با اشاره به منابع محدود بانک ها گفت: دولت نیز تصمیم هایی لحاظ کرده تا بتواند فراوانی عرضه منابع به واحدهای تولیدی را افزایش دهد.  

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70