۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نمادهای پالایشی‌ها فردا بازگشایی می‌شود؟

نمادهای پالایشی‌ها فردا بازگشایی می‌شود؟
کد: 6132   تاریخ انتشار :۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۳

به گزارش TSEpress  و به نقل از فارس، یک مقام مسئول در سازمان بورس از انتشار گزارش شفاف‌سازی شرکت‌های پالایشی در روز جاری خبر داد و گفت: فردا دوشنبه نماد معاملاتی پالایشی‌ها با مکانیزم بازگشایی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی می‌شود.

محمدرضا معتمد رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: به احتمال 99 درصد گزارش شفاف‌سازی اعلامیه اخیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به پالایشی‌های بورس بر روی سامانه کدال منتشر خواهد شد.

وی افزود: در این گزارش شفاف‌سازی، سازمان بورس به طور مستقیم نسبت به علت توقف و بازگشایی نماد معاملاتی 5 شرکت پالایشی در 3 روز معاملاتی گذشته اقدام به اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

این مقام مسئول از بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های پالایشی طی فردا دوشنبه خبر داد و گفت: همزمان با انتشار گزارش شفاف‌سازی در روز جاری، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بورس این فرصت را خواهند داشت تا فردا نسبت به تحلیل و بررسی اثر اعلامیه اخیر اقدام و در نهایت نسبت به شایعه‌سازی‌ها جلوگیری شود.

معتمد فرایند بازگشایی نماد معاملاتی 5 شرکت پالایشی را با رویه عادی و با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد عنوان کرد و افزود: در اعلامیه‌ای که به شرکت‌های پالایشی ابلاغ شده بود، براساس اخبار دریافتی و با توجه به محاسباتی که میان شرکت ملی پالایش و پخش با پالایشگاه‌ها وجود دارد، درآمدهای دیده شده در این اعلامیه برگشت داده شده است.

به گفته این مقام مسئول، از این پس تلاش می‌شود فرایند توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی در بازار سهام به گونه‌ای پیگیری شود که تا حد امکان ضمن بررسی پیگیری‌های نظارتی، با توقف نماد معاملاتی شرکت‌ها گره زده نشود.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.