۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

همکاری بازار سرمایه ایران با بازار سرمایه شبه قاره هند

همکاری بازار سرمایه ایران با بازار سرمایه شبه قاره هند
کد: 5528   تاریخ انتشار :۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۶

در حاشیه اجلاس شرکت‌های سپرده‌گذاری بورس دنیا (WFC) که اردیبهشت ماه به میزبانی شرکت سپرده‌گذاری مکزیک در شهر مکزیک برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین شرکت سمات و شرکت سپرده‌گذاری هند (NSDL) به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سپرده‌گذاری جهان منعقد شد.
به گزارش TSEpress به نقل از روابط عمومی سمات اعلام کرد: حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ( سمات) گفت : در حاشیه اجلاس بین المللی شرکت های سپرده گذاری که هر ۲ سال یکبار برگزار می شود، تفاهم نامه همکاری مابین شرکت سپرده گذاری هند که کار تسویه و پایاپای بازار این کشور را بر عهده دارد و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران منعقد شد. وی افزود : شرکت ملی سپرده گذاری اوراق بهادار هند(NSDL)،حفظ و نگهداری بیش از ۸۵% اوراق بهادار هند را بصورت غیرکاغذی بر عهده دارد و یکی از بزرگترین شرکت های سپرده گذاری در دنیا به لحاظ تعداد ناشران پذیرفته شده ، است. شرکت NSDL به بیش از ۱۳.۷ میلیون سرمایه گذار از شهرهای مختلف در سراسر هند خدمات ارائه می کند. انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو کشورکه هر دو عضو ACG یا فدراسیون بورس های اسیا- اقیانوسیه هستند افق های روشنی را برای همکاری هر چه بیشتر بین دو کشور ترسیم کرده است. سلطانی نژاد اظهار داشت : بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد دو طرف در حوزه تبادل تجارب و اطلاعات در زمینه تسویه و پایاپای در سطح مدیران و کارشناسان با هم تعامل داشته باشند. مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران با اشاره به تفاهم نامه ایران و هند تصریح کرد: تفاهم شد روش های مختلف توسعه بازار های مالی و همچنین افزایش سرمایه گذاری خارجی بررسی و چند کارگروه تخصصی از سوی هر دو شرکت تشکیل شود که در این حوزه همکاری کنند. با توجه به رشد چشم گیر فن آوری اطلاعات در حوزه مالی در دو بازار سرمایه هند و ایران ،سلطانی نژاد تاکید کرد: باید از تجربه این کشور استفاده کنیم و به تناسب بازار سرمایه بتوانیم تجربه های خود را در اختیار آنها قرار دهیم.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70