۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

هند درماه ژوئیه نفت بیشتری از ایران خرید

هند درماه ژوئیه نفت بیشتری از ایران خرید
کد: 7421   تاریخ انتشار :۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۶

به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، واردات نفت خام هند از ایران در ماه ژوئیه ٢٠١٥ نسبت به مدت مشابه پارسال، ٢,٤ درصد افزایش یافت.

  • به این گزارش، افزایش واردات نفت خام هند از ایران پس از توافق جامع هسته ای ایران با ٦ قدرت بزرگ جهانی در وین رخداده است.
    ایران در نظر دارد با لغو تحریمها در پی این توافق جامع هسته ای سهم از دست رفته خود در بازارهای جهانی در طول سالهای تحریم را با افزایش تولید و صادرات نفت خود احیا کند؛ در صورت اجرای کامل توافق هسته ای، تحریمهای غربی علیه این کشور برداشته خواهد شد. ایران اعلام کرده است که به محض برداشته شدن تحریمها صادرات خود را ٥٠٠ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.
    بیژن زنگنه، وزیر نفت اران به تازگی در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که ایران قادر است ظرف ٦ ماه پس از آن صادرات خود را یک میلیون بشکه دیگر افزایش دهد.
    هند در ماه ژوئیه روزانه ٢١٥ هزار و ٤٠٠ بشکه نفت خام از ایران وارد کرد که این رقم در مقایسه با ماه پیش از آن ٢٤ درصد افت نشان می دهد. آمارهای دولتی نشان می دهد که ایران در سال مالی منتهی به ٣١ مارس ٢٠٠٧، نخستین تامین کننده نفت خام دهلی نو بود، اما به دلیل تحریمها، تهران در هفت ماه نخست سال مالی ٢٠١٥-٢٠١٤ هفتمین صادر کننده نفت خام به دهلی نو بوده است. مقامهای هندی گفته اند که در صور لغو تحریمهای ایران، هلی نو نفت خام بیشتری از تهران خواهد خرید. آمارهای کشتیرانی نشان می دهد که هند، چهارمین مصرف کننده نفت خام جهان و دومین مشتری اصلی نفت ایران پس از چین در هفت ماه نخست سال مالی ٢٠١٥-٢٠١٤، وزانه به طور میانگین ٢١٦ هزار و ٤٠٠ بشکه نفت خام از ایران خرید، که این مقدار در مقایسه با دوره مشابه پارسال ٢٠ درصد افت نشان می دهد. هند در چهار ماه نخست سال مالی جاری (آوریل تا ژوئیه) به طور میانگین روزانه ٢٨٣ هزار بشکه نفت خام از ایران خریده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ٣٧,٣ درصد رشد نشان می دهد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70