۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وال‌استریت ژورنال بررسی کرد سقوط قیمت نفت در آستانه ورود دوباره ایران به بازار

وال‌استریت ژورنال بررسی کرد سقوط قیمت نفت در آستانه ورود دوباره ایران به بازار
کد: 15062   تاریخ انتشار :۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۵

در حالی‌که ایران خود را آماده می‌کند تا نفت بیشتری روانه بازار کند قیمت نفت برای نخستین بار در 12سال گذشته به کمتر از 30دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است.

به گزارش TSEpress و به نقل ازصدای اقتصاد هدف ایران از این برنامه‌ریزی‌ها این است که سهم خود را از بازار نفت پس بگیرد. در دوران تحریم سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت بازار ایران را به دست گرفتند.مقامات ایرانی در حال بررسی اوضاع برای صادرات بیشتر نفت به محض برداشته شدن تحریم‌های غربی هستند. این تحریم‌ها امروز برداشته می‌شود. آن‌ها بارها در مصاحبه‌های خود اظهار کرده‌اند تلاش خود را می‌کنند نفت ایران را در سطوح پیش از تحریم روانه بازار کنند.

این احتمال که ایران ظرف این هفته تا ماه آینده نفت بیشتری را روانه بازار خواهد کرد نیروی محرکه‌ای در بازار بوده‌است. قیمت نفت پس از نوسان 35درصدی که در سال 2015 پشت سر گذاشت در سال جدید 20درصد سقوط داشته‌است.

روز جمعه شاخص نفت دبلیوتی‌آی با 5.7درصد کاهش به 29.42دلار در ازای هر بشکه رسید. این کمترین میزان قیمت نفت از نوامبر 2003 تا کنون بوده‌است. نفت برنت حوزه دریای شمال نیز با 6.3درصد سقوط به 28.94دلار در ازای هر بشکه رسید. این نیز کمترین قیمت آن از فوریه 2004 تا کنون بوده‌است.

تقریباً همه تحلیل‌گران معتقدند که همزمان با صادرات نفت خام توسط ایران قیمت نفت دوباره سقوط خواهد کرد. ایران هفتمین صادرکننده بزرگ نفت در جهان در سال 2014 بوده‌است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد جنگ نفتی هنوز ادامه خواهد داشت. اگر قیمت نفت به 20دلار در ازای هر بشکه برسد اقتصادهای بسیاری با مشکل مواجه می‌شوند و شرکت‌های نفتی بسیاری ورشکسته می‌شوند.

منبع: وال‌استریت ژورنال

آمریکا   اقتصاد   اقتصاد ایران   برجام   تحریم   سقوط قیمت   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70