۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پالایشگاه نفت تبریز لوح تقدیر صنعت سبز دریافت کرد

پالایشگاه نفت تبریز لوح تقدیر صنعت سبز دریافت کرد
کد: 4318   تاریخ انتشار :۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۴

  • شرکت پالایش نفت تبریز به عنوان یکی از ٦٨ واحد صنعتی و خدماتی سبز کشور در شانزدهمین همایش صنعت سبز با اهدا لوح تقدیر شد.
  • به گزارش TSEpress   به نقل از  شانا،مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز در این باره گفت: در شانزدهمین همایش صنعت سبز،پالایشگاه تبریز به دلیل فعالیتهای تاثیر گذار در تولید محصول سبز که منجر به بهبود کیفیت هوا در کلانشهر تبریز و ارتقای سطح سلامت شهروندان شده مورد تقدیر قرار گرفت. محمد باقر دخیلی اظهار کرد: این شرکت در جهت اجرای تعهد به رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی و نیز مسئولیتهای اجتماعی نسبت به استقرار و جاری سازی سیستم مدیریت زیست محیطی (EMS) اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده است. وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت تبریز در همسویی با توسعه پایدار، پروژه ها و اقدامات شاخص زیست محیطی در بخشهای مدیریت آلودگی هوا، مدیریت پسابهای تولیدی شرکت، مدیریت اصولی پسماندها و مدیریت آلودگی خاک و آبهای زیرزمینی گامهای موثر و مهمی برداشته است. دخیلی با اشاره به راه اندازی مرکز پایش زیست محیطی پالایشگاه گفت: با نصب و راه اندازی تجهیزات پایش On-Line در این مرکز امکان نمایش و مانیتورینگ مداوم نتایج پایش و اندازه گیری تجهیزات پالایشی شامل آنالایزرهای نصب شده بر روی دودکشها، ایستگاه پایش هوای محیطی دورتادور شرکت (استاندارد هوای پاک Ambient Air) و ایستگاه هواشناسی ثابت فراهم شده است. وی یادآوری کرد: در این شرکت کنترل و نظارت مستمر بر مدیریت اصولی کلیه پسماندهای تولیدی اعم از فرایندی و غیر فرایندی منطبق بر اصول قانون مدیریت پسماند انجام و بمنظور رعایت الزامات سیستم مدیریت زیست محیطی و استاندارد ISO-١٤٠٠١ همه جنبه ها و آثار زیست محیطی ناشی از فعالیتها، محصولات و خدمات شرکت شناسایی و تحت کنترل قرار می گیرد. مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به شروع اجرای بزرگترین طرح زیست محیطی شمالغرب کشور در این پالایشگاه، گفت: این طرح شامل پروژه های تصفیه نفت گاز، استحصال گوگرد از فرآورده های تولیدی و بازیافت گازهای انتهایی است. ٦٨ واحد صنعتی و خدماتی سبز کشور در آستانه روز جهانی زمین پاک، در شانزدهمین همایش صنعت سبز با برگزاری آیینی با حضور وزیر نفت، رئیس سازمان حفاظت مخیط زیست،همچنین معاونان عمرانی استانداریهای سراسر کشور، مدیران کل حفاظت محیط زیست استانها و مشارکت واحد های صنعتی و خدماتی معرفی و تقدیر شدند که شرکت پالایش نفت تبریز از جمله آنهاست. در بخشی از لوح اهدایی به شرکت پالایش نفت تبریز آمده است: عرصه توسعه، بالندگی و سعادت نسل های آینده مرهون تلاش و زحمات بی دریغ و مجدانه افرادی است که خود را امانت دار سرمایه های مادی، طبیعی و معنوی این سرزمین می دانند و با گام های ارزنده ای که در راستای حفاظت محیط زیست برداشته اند این ودیعه را سالم و پاک به نسل های بعدی تحویل می دهند. در لوح اهدایی از سوی سازمان محیط زیست اضافه شده است: از فعالیتهای تاثیرگذار شرکت پالایش نفت تبریز در تولید محصول سبز که منجر به بهبود کیفیت هوا در کلان شهرها و ارتقا سطح سلامت شهروندان شده صمیمانه تقدیر و تشکر می شود. همچنین در لوح تقدیر اهدایی از سوی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد نیز آمده است: اقدامات قابل تقدیر شما باعث شد تا "کمیته انتخاب صنایع و خدمات سبز" شرکت پالایش نفت تبریز را به عنوان صنعت قابل تقدیر تعیین کند، امید است با مدیریت زیست محیطی آن مجموعه، گامی موثر در دستیابی به اهداف توسعه پایدار بردارند. شاخصهای اصلی انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بر اساس مدیریت فاضلاب، مدیریت آب، مواد زائد، آلودگی ها و شاخص های زیست محیطی دیگر بوده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70