۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پتروشیمی دماوند از فهرست واگذاری خارج نمی شود

پتروشیمی دماوند از فهرست واگذاری خارج نمی شود
کد: 8713   تاریخ انتشار :۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰

  • پتروشیمی دماوند کماکان در فهرست واگذاریها قرار دارد و سازمان خصوصی سازی تصمیمی برای خروج نام این شرکت از فهرست مورد اشاره ندارد.
  • به گزارش TSEpress  به نقل از شانا، ١٠٠ درصد سهام پتروشیمی دماوند از طریق مزایده قرار است واگذار شود و این سهام به قیمت پایه هر سهم ١٣٤٦ میلیون و ١٢٢ هزار و ٢٤٠ ریال و ارزش کل پایه ١٦ هزار و ٨٢٦ میلیارد و ٥٢٨ میلیون ریال واگذار می شود. پیگیریهای خبرنگار شانا از سازمان خصوصی سازی حاکی از آن است که متولی اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی همچنان بر واگذاری پتروشیمی دماوند از طریق فرابورس تاکید دارد. یک مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی با تاکید بر این که هفته گذشته دوبار آگهی واگذاری این مجتمع پتروشیمی منتشر شده است به خبرنگار شانا گفت: پیشنهادهای مختلفی برای اداره این شرکت پتروشیمی ارائه شده است اما سازمان خصوصی سازی به دنبال واگذاری کامل این شرکت براساس قوانین و مقررات موجود در کشور است. وی تصریح کرد: این میزان سهام که ١٢ هزار و ٥٠٠ سهم شرکت پتروشیمی دماوند را شامل می شود،  به صورت ده درصد نقد و بقیه اقساط ٨ ساله براساس بیانیه فرابورس ایران عرضه  می شود. این مقام مسئول با بیان این که ما به دنبال عرضه های شفاف هستیم گفت: سازمان خصوصی سازی با همکاری دیگر متولیان امر درپی اجرای واقعی و قانونمند اصل ٤٤ قانون اساسی است.  دور جدید واگذاریها در پاییز به گزارش شانا، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با انتقاد از وضع نامناسب بازار سرمایه برای عرضه سهام شرکتهای دولتی، از دور جدید واگذاریها در پاییز امسال خبرداد. پوری حسینی درباره عملکرد سازمان خصوصی سازی در واگذاری سهام شرکتهای دولت از ابتدای سال تاکنون گفت: امسال، عرضه سهام شرکتهای دولتی با حجم بالایی همراه بود و عملکردمان بسیار خوب نیست. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته بخشی از این عملکرد به وضع بورس و بازار سرمایه باز می گردد و همچنین به این که در تیرماه و مردادماه معمولا فصل برگزاری مجامع شرکتهاست و به همین دلیل نمی توان آن را سهامی عرضه کرد. وی با بیان این که در شهریورماه جاری سهام خوبی برای عرضه از طریق مزایده آماده کرده ایم و در هفته جاری مزایده هایی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در مهرماه هم مزایده های دیگری برگزار خواهد شد. رئیس کل سازمان خصوصی سازی اظهار امیدواری کرد که در ماههای آتی مشکلاتی را که در چندماه گذشته سازمان با آن برای انجام واگذاریها مواجه بود، نداشته باشند و مشکلات واگذاریها کمتر شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70