۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پرداخت ١/٢ میلیارد یورو به مپنا در قالب بیع متقابل

پرداخت ١/٢ میلیارد یورو به مپنا در قالب بیع متقابل
کد: 36393   تاریخ انتشار :۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۶

  • پرداخت ١/٢ میلیارد یورو به مپنا در قالب بیع متقابل
  • به گزارش اخبار بورس ، Tse Press در جلسه دیدار سهامداران مپنا با مدیر عامل و معاون اقتصادی مپنا مطرح شد: با توجه به اقبال فعالین بازار سرمایه به سهام نیروگاهی و مپنا جلسه ای با حضور فعالین بازار سرمایه و سهامداران مپنا با مدیر عامل و معاون اقتصادی مپنا برگزار شد که در آن مدیر عامل ضمن تایید قریب الوقوع افزایش نرخ برق (حداقل ۹۰ تومن ) و وصول جریمه مطالبات نیروگاههای زیر مجموعه از دولت ،از برنامه این شرکت برای تشکیل هلدینگ نیروگاهی مپنا صحبت کرد و گفتند این شرکت در نظر دارد تا با تجدید ارزیابی نیروگاه های زیر مجموعه خود و افزایش سرمایه از این محل در این نیروگاهها اقدام به تشکیل هلدینگ نیروگاهی و عرضه آن در بورس نماید . مدیر عامل مپنا در پاسخ به تکلیف قرارداد بیع متقابل نیروگاههای بمپنا،طوس و پرند با وزارتخانه های نیرو و نفت ، و در پاسخ به اینکه نرخ ارز را با چه نرخی با این وزارتخانه ها محاسبه خواهند نمود تاکید کرد که طبق قرارداد دولت موظف است وجه را بصورت ارزی به این نیروگاهها پرداخت نماید .که این موضوع میتواند سودآوری قابل توجهی را نصیب نیروگاههای برق عسلویه مپنا ، طوس و پرند طی امسال و سال آتی نماید .لازم به ذکر است در تبصره ۴۵ بودجه سال ۹۸ برای اولین نیروگاه سنکرون شده در غالب قرارداد بیع متقابل (پرند) مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال برای سال اول ردیف بودجه تعیین شده است . لازم به یادآوری است که نیروگاه های طوس، بمپنا و پرند در قالب قرارداد بیع متقابل هر کدام حدود ۴٠٠ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده اند که در مجموع بالغ بر یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون یورو به این نیروگاه ها پرداخت خواهد شد.
  • علی آبادی در ادامه از افزایش سرمایه ١۴٠٠٠ میلیارد ریالی مپنا از محل سود انباشته شرکت خبر داد و گفت: افزایش سرمایه تا پایان امسال برگزار میشود. این در حالی است که معاون اقتصادی مپنا افزایش سرمایه ٢٠٠٠ میلیارد تومانی تولید برق عسلویه( بمپنا) وعده داده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70